• riket

vill ha lite tips om räkor och vin.

hej!

jag skulle vilja ha lite tips av er.jag tänker bjuda på vin och räkor på fredag,tanken var först att jag skulle ha rostad bröd med räkor och majonäs.men jag tycker det låter så tråkigt.vad kan man äta istället?

• Svar på tråden vill ha lite tips om räkor och vin.
  • Fridolino

färska räkor och rökta räkor, och vanlig aioli och chiliaioli att doppa de i? ;)

• Duckan74

Finns det stora kingcrab-ben att tillgå, köp det också. Lite mer matigt och mindre att skala.

• Minnon

Blinier är jättegott till lite räkor och gräddfil blandat med majonäs/creme fraiche och kaviar (burk, inte tub).

Lätt att göra och är samma tema som du redan tänkte göra, men snäppet "finare".

• Vhilma och Victor

Eller så tar du ciabatta bröd. delar dem och har på skagenröra, räkor, kokt ägg, citronskiva, dillkvist, tomat och gurka! *MUMS* Men ciabattan har en tendens att bli torr så köp den in i det sista...
    Och så vitt vin till så klart!

• Fridolino

gud vilka goda tips! blir ju helt sjukt sugen här!

• Fruochmamma
    Minnon skrev 2009-04-22 20:37:49 följande:
    Blinier är jättegott till lite räkor och gräddfil blandat med majonäs/creme fraiche och kaviar (burk, inte tub).Lätt att göra och är samma tema som du redan tänkte göra, men snäppet "finare".
    Verkligen gott :)

Komplettera annars med musslor / färska baguetter / västerbottenost-paj eller en fräsch & god förrätt. Jag ska nästa vecka bjuda på nga grillade kräftor med vitlökssmör till räkorna.
  • Fridolino

nu får ni sluta!!!!!!! jag dööööör!

• riket
    Fridolino skrev 2009-04-22 21:29:03 följande:
    nu får ni sluta!!!!!!! jag dööööör!
    jag var inne på att ha baguette men kan man bara äta räkor och baguette?kan man inte ha något mer?
  • Fridolino

baguette är ju också skit gott att doppa i aioli!

Svar på tråden vill ha lite tips om räkor och vin.