• Längtandsfull

snälla ge mig massor av tips på vad mitt bloggnamn kan vara...

jag tänkte starta en blogg om vårt liv och vad vi gör på dagara..

vår familj består av mamma Linda, pappa Andreas och sonen Liam på snart 15 månader..
    bor i ett hus sen 6 månader tillbaka..

kommer att lägga ut mycket bilder på vad vi gjort... och självklart skriva också..
    tror det blir roligare att läsa om det är bilder med..

Det är helt stop i tankarna....
    VAd kan man döpa bloggen till?

Vill kanske få fram vad det är jag bloggar om och samtidigt ett intressant namn som drar läsare..

Hoppas ni kan hjälpa mig....

• Svar på tråden snälla ge mig massor av tips på vad mitt bloggnamn kan vara...
  • yttik

Just eftersom ni har barn kan man ju ta en barnvisa...Barn+hus= " I ett hus i vid skogens slut".....

Fast bor ni i stan passar det ju mindre bra...

• Längtandsfull
    yttik: hahaha vi bör faktiskt på landet med granen som granne så det var ett bra förslag... men det får ju inte in så mycket vad jag egntligen skriver om.
    men lätt att jag skriver upp den som förslag...
    tack så jätte mycket..
  • yttik

Nemas problemas!Ska försöka klura lite till...

• Längtandsfull
    yttik: va snällt för att du vill hjälpa till... jag tänker så det knakar... har kommit på endel men jag är inte helt nöjd...

Bilddagboken
    Mamma,pappa,barn
    Vårt liv i bild och text
    Vårt liv i korthet.
    Vårt Liv..

Men det känns som att ingen av dessa är riktigt lockande..

blir tokig snart 
  • yttik

Det är supersvårt att få ihop ett namn som kan förmedla allt du komemr att skriva elelr vad din blogg komemr handla om. Satsa mer på något unikt. Sånt lockar i alla fall mig!

• Längtandsfull
    yttik : ja det är ju sant.. man kan ju inte få allt.. men att komma på något unikt är ju jätte svårt...
    vill starta upp bloggen nu men detta var ju svårare än vad jag trodde...
  • yttik

"Mamma, pappa och en liten...."
    O får ni ett barn till kan den heta:
    "Mamma, pappa och en liten...och så en liten till..."

Ja..ok...kanske inte går att byta namn på en blogg bara så där? ja e inte så haj på det dära med bloggar...jag läser dem bara...

• yttik

Haha...IVRIG! Jag hann inte skriva klart: skulle skriva " Jag röstar nog ändå på mitt första alternativ...EGO!

Svar på tråden snälla ge mig massor av tips på vad mitt bloggnamn kan vara...