Plommon mot hård mage?
Är det torkade plommon man kan äta mot hård mage? Någon som testat? I så fall, vilken "dos" ska man ta? Jag menar, det är ju säkert en viss skillnad mellan 2 st och 2 paket
Är det torkade plommon man kan äta mot hård mage? Någon som testat? I så fall, vilken "dos" ska man ta? Jag menar, det är ju säkert en viss skillnad mellan 2 st och 2 paket
Torkade...tja Sunsweet är ett märke med mjuka katrinplommon. Ett par, tre stycken om dagen ett par dar brukar räcka för mig. Har även provat plommonjuice, vilket faktiskt har bättre efftekt. Ett glas om dagen i ett par dagar så är magen ok igen!
Juicen ser dock aningen oaptiligt ut, men smakar rätt ok.
Lycka till!
eller ät ett par päron om dagen det kan oxå funka om man inte är en plommonfantast....
När jag väntade min son åt jag ca 5 katrinplommon vid behov och det hjälpte. Tycker också att juicen är bra, men vet att jag tyckte att den smakade illa efter ett tag. Tycker dock att den är god nu, men inte plommonen!
Du kan äta färska plommon oxå. Dom har samma verkan.
plommonjuice på tom mage på morronen och drick rikligt med vatten under dagen...
färska plommon eller katrinplommon puré brukar fungera bra..
I msk linfrön tillsammans med ett glas vatten per dag hjälpte mig...
Jag har en kompis som är expert på att ha en "hård mage", hon säger att torkade aprikoser är bäst. Värt att prova. Lycka till.
Jag brukar skär 5-10 st katrinplommon i småbitar, koka ihop dom med lite vatten (+ ev en knivsudd socker, inte mer), sen i med lite potatismjöl (1-2 tsk kanske) utrört i vatten. Blir nån slags halvkrämig kompott som är jättesmarrig att äta med lite mellanmjölk.
Och visst hjälper det mot trög mage!