• Anonym (orolig sambo)

Små testiklar

Vet inte om de e rätt ställe o lägga detta inlägg här..

är så att min kille har små testiklar och han tycker inte att hans könsorgan är stort.
    han har sökt runt lite på nätet och hittat något på fass.se som han läste något där om att man gör en undersökning och tar prover.
    dom symtom som fanns där var:
    -minskad sexlust
    -depression
    -nedsatt erektionsförmåga
    -nedsatt förmåga att alstra avkomma

har aldrig använt skydd och aldrig blivit med barn..

är det någon som varit med om detta??
    vad ska man säga när man ringer till sjukan för att man vill kolla upp detta??

• Svar på tråden Små testiklar
  • Ärla Minou

Men vad har han för symptom då?

• Anonym (orolig sambo)

Ärla Minou skrev 2009-04-22 21:32:25 följande:

Men vad har han för symptom då?
    han har dom symtom som ja skrev som fanns på fass.. dom passar in alla på honom..
  • Ärla Minou

Då tycker jag att han ska säga till distriktsköterskan (som oftast sitter i tidsbokningen på vårdcentralen) att han vill ha en läkartid pga nedsatt erektionsförmåga. Det leder tankarna i rätt rikting utifrån vad han undrar och det är lagom diffust och vanligt. Och behöver inte förklaras i tfn. Så får han förklara mer när han är på läkarbesöket.

• Anonym (orolig sambo)

Ärla Minou skrev 2009-04-22 21:37:55 följande:

Då tycker jag att han ska säga till distriktsköterskan (som oftast sitter i tidsbokningen på vårdcentralen) att han vill ha en läkartid pga nedsatt erektionsförmåga. Det leder tankarna i rätt rikting utifrån vad han undrar och det är lagom diffust och vanligt. Och behöver inte förklaras i tfn. Så får han förklara mer när han är på läkarbesöket.
    är ju det att min sambo har social fobi, så de e ju jag som får ringa åt honom..
    men får ringa ner imorgon o höra med dom..
    är rädd för att svaret när han väl gått igenom denna undersökning e att han inte kan få barn..
  • Ärla Minou

Anonym (orolig sambo) skrev 2009-04-22 21:39:16 följande:

Ärla Minou skrev 2009-04-22 21:37:55 följande:
    är ju det att min sambo har social fobi, så de e ju jag som får ringa åt honom..men får ringa ner imorgon o höra med dom..är rädd för att svaret när han väl gått igenom denna undersökning e att han inte kan få barn..
    Jag förstår att det är den största oron. Försök att inte ta ut oro och ledsnad i förskott. Svårt vet jag. Lycka till med allt.
  • Anonym (orolig sambo)

jo de e jätte svårt, har ju varit tillsammans över 6 år och aldrig använt något skydd inte blivit med barn, så oron är svår att låta bli..

• Anonym (medkännande)

Nu skriver ju inte du vad det är du tror att han "lider" av, men min kille är inte välutrustad han heller och jag är rädd för att han testosteronbrist. Han har ett babyface, smala axlar och tenderar att lägga sitt överskottsfett på bakdelen av kroppen... Ingen kroppsbehåring att tala om...MEN, det lustiga i kråksången är han själv är helt oberörd av detta. Klart att han inte ska behöva bekymra sig, men jag menar att oftast så reagerar man väl när man sticker ut lite från andra i samma ålder. Så det är svårt för mig att uppmana honom att gå till doktorn för att jag har Googlat hans fysiska "tillkortakommanden". Så jag tycker ialla fall att du ska glädja dig åt att även han är med på noterna att ta tag i det här..

Det kommer gå bra, Lycka till!

• Anonym (orolig sambo)

min sambo tror själv att de är testosteronbrist han har.
    jo har sagt innan till sambon att ja vill kolla om vi kan få barn. igår kväll/natt låg vi o pratade om namn som man skulle kunna ha på barn.. och idag så skrev han ett mezz när ja var på jobbet om att han ville kolla de här med varför hans testiklar är så små och varför könsorganet är "litet".
    själv tycker ja inte de för ja njuter när vi har sex.

• Anonym (medkännande)

Men litet könsorgan är väl inte så hemskt vanligt iofs, irritabilitet kan ju bero på tusen orsaker. Det jag fäste min uppmärksamhet på gällande min kille var just att han har ett sånt pojkaktigt ansikte. Jag har redan från början tänkt på att han haft väldigt smala axlar och långa armar, snacka om surprise när jag fann det som symtom på testosteronbrist.. Kändes som han prickade in "alla rätt" där.. Så om det inte är mer än det du nämnt i TS så tycker inte jag heller att du ska ta ut sorgen i förskott..

• Anonym (orolig sambo)

Anonym (medkännande) skrev 2009-04-22 22:40:18 följande:

Men litet könsorgan är väl inte så hemskt vanligt iofs, irritabilitet kan ju bero på tusen orsaker. Det jag fäste min uppmärksamhet på gällande min kille var just att han har ett sånt pojkaktigt ansikte. Jag har redan från början tänkt på att han haft väldigt smala axlar och långa armar, snacka om surprise när jag fann det som symtom på testosteronbrist.. Kändes som han prickade in "alla rätt" där.. Så om det inte är mer än det du nämnt i TS så tycker inte jag heller att du ska ta ut sorgen i förskott..
    jag försöker o inte göra de, men de e svårt..
    o helst vill man ju ha svar på en gång..
    men ska ringa ner imorn o fixa en tid.. men är rädd att dom inte kommer ta de på allvar..
Svar på tråden Små testiklar