• Anonym (Fundersam)

har jag tappat förståndet helt?

Varför i hela friden är det så svårt att släppa sitt ex?
    Idag har jagoch mitt ex en sjuk relation som går ut på att vi pratar med varandra varenda dag(mest han som ringer) har sex lite då och då..(jaa det är det sämsta man kan göra jag vet) och umgås lite som kompisar.

Vi har en son på 18 månader som bor hos mig och varannan helg hos sin pappa.
    VARJE gång pappan ska ha honom så är det gnäll och undrar om han inte mår lite dåligt..ALLT för att jag ska få dåligt samvete.
    Vår relation innan vi gjorde slut var vansinnigt destruktiv,han misshandlade mig verbalt i omgångar och emellanåt var han som en helt vanlig kille. Fast han ville nog gärna ha mig som hemmafru och hemhjälp.
    Har aldrig kunnat slappna av riktigt för känslan av att jag gjort fel har etsat sig fast i skallen på mig.

Nu däremot när vi inte har ett förhållande på "rätt sätt" är det bättre. Eller det kanske är att jag kan få göra sådant som jag vill lite mer.

MEN eftersom vi har någon form av relation med varandra så kan vi inte heller släppa varandra. Han ger mig kärleksförklaringar mest hela tiden just nu och det gjorde han INTE när vi var ett par.
    Till detta hör att jag fick av en slump reda på att han har träffat en tjej för ett tag sedan och han vill inte riktigt säga vad de gjort utan kommer med olika förklaringar varje gång men "jag har så mycket känslor för dig och kan inte göra något annat med någon då"
    Konstigt att man ger sitt nummer till en tjej man inte är intresserad av känner jag.

Jag har naturligtvis ingen rätt att säga någonting om vem han träffar eller vad han gör men det har känts lite som om han varit otrogen emot mig!

Har jag tappat förståndet helt eller vad är det med mig?

Hur gör man? Ska man bryta helt och bara gå vidare hur ont det än gör eller ska man försöka ha en god relation med varandra för barnets skull.
    Just nu känner jag att jag kan ta dagis som "byte" av helg typ. Allt för att slippa det onda i med att höra att han har någon annan.

Jag vill inte egentligen träffa någon annan nu för jag känner mig vansinnigt less på män. Ful,fet,blek och självkänslan är nästan obefintlig. Men jag vill ju inte heller hålla på som vi gör nu.

Kan väl tillägga att han gått bakom ryggen på mig för som han sagt efteråt"inte såra mig" med att ha kontakt med tjejer via sms,mail etc utan att berätta det.
    Känns som om jag vill ha reda på om h an träffar någon INNAN jag hämtar min son och HOPPSAN där satt en brud i köket och matar min son.

Vad ska jag göra? Egentligen vet jag inte vad jag ville få fram av denna tråden mer skriva av mig lite..

Har någon något bra råd?

• Svar på tråden har jag tappat förståndet helt?
  • Anonym

Bryt..
    Så gott det går, givetvis, med tanke på barnet.
    Men just nu har ju killen det jättebra! Alla fördelarna med ett förhållande..men inga "måsten". Han kan göra vad han vill, ligga med vem han vill. Samtidigt som han får det han vill från dig.
    Kärleksförklaringarna tror jag beror på att han vill försöka hålla dig kvar. Säkert har han någon sorts känslor kvar för dig, men inte tillräckligt för ett riktigt förhållande.

Men skulle du verkligen vilja ha ett förhållande med honom, om han var så pissig när ni var ihop?

Tycker du borde gå och prata med någon professionell, jobba på din självkänsla. Läs några böcker..träffa vänner, gör det du tycker om.

Försök ordna så att du slipper träffa killen också, annars kommer du ju aldrig vidare.

Känns som att han brutit ner dig väldigt mycket, du känns...trasig liksom (menar inget illa!). Du behöver bli hel igen, sedan kan du börja dejta igen. Snälla, underbara karlar, inte barnets pappa.

Ta hand om dig.

Svar på tråden har jag tappat förståndet helt?