• Choklad och Nötter

Ni som har chihuahua! Skriv ALLT om era pluttar!

Ni som har en chihuahua! Skriva ALLT om era pluttar.

Har själv en chihuahuapojke på snart 2 år som är helt underbar. Mycket kärlek i liten förpackning kan man säga. En riktigt, riktig glädjespridare!

Min brukar sparka på en med ena bakbenet när man kelar Ser himla roligt ut. Någon som vet vad det kan betyda.
    Sen blir han himla sur o arg om man råkar väcka honom. Får knappt tända lampan i rummet han sover i.

Har ni kläder till era chis? Min har bara ett täcke som vi använder på vintern. Tycker det räcker.

• Svar på tråden Ni som har chihuahua! Skriv ALLT om era pluttar!
  • Elixx

Har 1 just nu, kan ha 3 om jag vill :P Lånat av svärmor. Maja, som vi brukar ha sover mestadels, är lite ensamhund och vill vara själv hemma hos oss utan hundkompisar. Nu har hon blivit parad och är hos svärmor i väntan på UL. Nu har vi Lisa en black and tan tik, tuff som attan men snäll och supergosig. Båda är korthåriga. Har inga kläder bara som du, täcke om det blir kallt, men Maja vägrar knappt gå utanför porten om det ligger snö, regnar eller blåser :P Lisa däremot gillar alla väder och vill gärna ha hundkompis hemma, men hon skulle åka bort denna vecka så hon fick vara själv. En långhårig beige tik vid namn Stina är hennes bästis. Så det var våra odjur :P

• Choklad och Nötter

Vilka söta namn chis.

Ingen mer som har chihuahua?

• köttbullelydnad

Var dagmatte åt en för tre år sen. En långhårig hane som var 1 månad yngre än min cavalier. Jisses vad de hade kul ihop! Hade jag kunnat hade jag gladeligen skaffat mig en ny liten 'skit', för Wilson är enormt saknad här hemma av både oss och hund

• LiNdA med SaBiNa o JoPPe

Jag har en liten Doris (långhårig).

Har ganska nyligen sålt min jättefina Max. (Tror det ligger bilder med priset i mitt galleri).

Så har jag 2 små pluttiga valpar på 3 veckor här hemma.
    Biffen och Norpan.

Chihuahuor är verkligen underbara

• MaddeliB

Jag har tre stycken, Martini 4 år korthår creme. Kicker 3 år korthår black & tan, och Benny 1 år långhår trefärgad. Himla goa killar, har tränat agility med Martini men mest ställer jag ut dom två yngsta. Jag är regionsombud i skåne för Chihuahuacirkeln =) Och vi har en hemsida om ni vill titta på dom www.maddeli.com

• orzia1

Hoppas jag kan hoppa in med en fråga här

Jag funderar på o köpa en chihuahua blandis och undrar hur mkt kräver de?  Har bara haft Labrador som kräver mkt tid varje dag.. (att man ska rasta o mata förstår jag)  men hur långa promenader går ni varje dag?

*den friske har många önskningar den sjuke bara en*
  • köttbullelydnad
    orzia1 skrev 2009-05-03 19:13:59 följande:
    Hoppas jag kan hoppa in med en fråga härJag funderar på o köpa en chihuahua blandis och undrar hur mkt kräver de?  Har bara haft Labrador som kräver mkt tid varje dag.. (att man ska rasta o mata förstår jag)  men hur långa promenader går ni varje dag?
    Vi gick 5 km en gång om dagen, men han ville alltid sticka iväg längre
  • orzia1
    köttbullelydnad skrev 2009-05-03 19:26:31 följande:
    Vi gick 5 km en gång om dagen, men han ville alltid sticka iväg längre
    Tack för svar   Har förstått att de är pigga små  hundar
    *den friske har många önskningar den sjuke bara en*
  • köttbullelydnad
    orzia1 skrev 2009-05-03 19:31:44 följande:
    Tack för svar   Har förstått att de är pigga små  hundar
    Ja, det handlar ju bara om att anpassa tempot och att försöka hitta rätt nivå på promenadlängd
  • Choklad och Nötter

Min hatar promenader. Så det blir inga långa. 2-3 km som mest. Min är en riktig jäkla soffpotatis som bara vill ligga under täcket och bre ut sig.

• köttbullelydnad

Choklad och Nötter skrev 2009-05-04 23:48:49 följande:

Min hatar promenader. Så det blir inga långa. 2-3 km som mest. Min är en riktig jäkla soffpotatis som bara vill ligga under täcket och bre ut sig.
    "Bre ut sig" *Skrattar* Kan se det framför mig
  • Millcha

Jag har tre vavvor och är delägare i kennel. Har gått med i min mormors kennel för att i framtiden bevara hennes över 50år gamla kennel och för att jag är intresserad av friska och sunda chis.
    Hemsidan är www.chippets.se

Mina hundar är lite olika i tempramentet. Den äldsta "Mimi" 5år är väldigt lugn tik som älskar att sova. Vichy, 3årig tik är aktivare och behöver långa promenader för att tillfredställas. Hon tror att hon äger hela området här och ser till att alla vet om att hon äger. Amigo, min 11mån hanhund är busig, den ända chihuahuan jag haft som JAGAR och FÅNGAR PINNAR och BADAR. Han är en makalös tokstolle.

• BibbiBox

Hejhej!

Jag har en chipojke som heter Alfons, han blir 2 år den 20 juni. Han är lite speciell och ah när en sann enmans hund, han vägrar lyssna på någon annan om jag är i närheten (till min sambos stora förtvivlan om han ska ta ut han=)). Han älskar att promenera, gosa, arbeta, äta (all ätare, älskar frukt!).

Nått som är lite mindre kul är att ha när ganska reserverad mot andra människor, det har blivit klar mycket bättre eftersom vi har jobbat på det mycket, men det ska bli bättre! Har ni sådana problem?

MvH Saara

• leia85

Hej hej.

Vi har en chihuahua blandis =) Hon har en väldigt stor personlighet är supergullig och även väldigt envis och sur =) men vi jobbar på det och just nu lyssnar hon på mig. Vi kör både agility klass 1 och lydnad klass 1 tävling.

• truelovemelie

Jag har en liten chihuahuatik som är alldeles underbart kelig. Hon vill ALLTID vara nära och ligga i knät o gosa. Hon är jätteliten (väger 1,5 kg) MEN hon är smart och går inte för nära våra fötter.

Hon kan vinka, sitt o ligg. Hon är väldigt kaxig mot andra hundar ;) haha!

• leia85
    orzia1 skrev 2009-05-03 19:13:59 följande:
    Hoppas jag kan hoppa in med en fråga härJag funderar på o köpa en chihuahua blandis och undrar hur mkt kräver de?  Har bara haft Labrador som kräver mkt tid varje dag.. (att man ska rasta o mata förstår jag)  men hur långa promenader går ni varje dag?
    Vi har en chihuhua/blandis och hon kräver ganska mkt. hon är på dagis 7 timmar om dagen sedan kör vi lydnad 1 ggr iveckan och agility 1 ggr i veckan på tävlingsnivå sedan promenerar vi vi 2 st 30 min promenader om dagen.
Svar på tråden Ni som har chihuahua! Skriv ALLT om era pluttar!