• mammatotoo

Gravid bikini

Idag ska jag försöka hitta en bikini som passar hela sommaren hoppas jag.
    Jag är i v.22 och magen är stor!
    Jag är ute efter nån slags hipster modell eller en bikinitrosa med "sarong"
    Är det någon som sett nån snygg bikini ute i butikerna ännu??

• Svar på tråden Gravid bikini
  • Surtanten1

Det skulle jag gärna också vilja veta! :) Kan man ha sin vanliga bikini tro? :S

• mammatotoo

Inte hela graviditeten..
    om du inte har en väldigt lågt skuren och inte har gått upp över rumpan som jag har

• Tezzan1981

de flesta gravidbikini är svindyra. jag gick helt enkelt till lindex "stora" avdelning och köpte en där i hipstermodell. Gick hur bra som helst. Finns större kupor där också för gravidbrösten =)

• Tezzan1981

jag hade trosorna "under" magen hela graviditeten....tillägg

• gormisen

Jag köpte "vanlig" bikinibyxor i hipstermodell och en överdel..... Byxorna använde jag bara när jag var gravid, och överdelen funkade även när jag ammade över sommaren. Jag tyckte att det var onödigt att köpa en "mammabikini".

• mammatotoo

KÖpte en "vanlig" på Twillfit idag och dom hade kampanj 20% på allt...så 350 riksdaler kostade den. Hipster och en bygel-topp.
    Provade en på engravid-butik och den hade inget stöd för brösten och satt jätte knepigt på mig!

• mammatotoo

Kävlingetjej. Jag var och tittade på den bikinin...den hade inget stöd i bh´n och ingen vaddering heller. Provade dera sbaddräkt och det var samma där + att det var hål för bröstvårtorna i fodret?? Vadan detta

• DizNick

Jag har samma bikini som jag hade förra sommaren. Jag är nu i v 39.

En vanlig 3-kants bikini med låga "trosor". Nu börjar den vel bli lite liten i bh delen men inga problem och den täcker allt den ska=)

• Yizza

Jag simmade förut (innan foglossning slog till med full kraft) och provade då de bikinis jag använde förra sommaren... Kan säga att jag skrattade i 10 min för jösses vad man såg fånig ut i dom. 15 + på vågen hade visst inte bara satt sig på magen
    Fick då en ny bikini av min mamma som hon inte riktigt gillade (mamma är smal men lie större än vad jag var innan jag blev gravid) och den satt/sitter perfekt på mig. Är en helt vanlig bikini med hipsters och halterneck överdel utan byglar med knytband så att man kan justera på alla håll och kanter 

Vart ska det där huset?
  • Yes I am

Det finns fina tankinis att köpa om man inte vill ha baddräkt och inte heller visa magen men de är så fasligt dyra.
    Jag kommer ha min vaniga halterneckbikini från Stadium och ett par hipsters till.

• PLUPP09

Jag har köpt bikini-BH + lågt skurna bikinibyxor (hipstersmodell med snörning i midjan) på Stadium, som jag använt under graviditeten. Billigt inköp o passat perfekt. Får väl använda den under sommaren också om inte kroppen "återhämtat" sig till beachsäsongen....
    Såg härom dagen att de har samma modeller nu också i sommarens färger. Fördelen är att man köper var del för sig och kan välja mellan olika modeller på både BH och underdel.

• Yes I am

Och stadium har bra priser också Otroligt sköna badkläder!

• Kävlingetjej
    mammatotoo skrev 2009-04-24 20:58:58 följande:
    Kävlingetjej. Jag var och tittade på den bikinin...den hade inget stöd i bh´n och ingen vaddering heller. Provade dera sbaddräkt och det var samma där + att det var hål för bröstvårtorna i fodret?? Vadan detta
    hålen försrtår jag inte vad det ska va till för...:oS
  • Stark Längtan83
    Kävlingetjej skrev 2009-04-26 09:12:26 följande:
    hålen försrtår jag inte vad det ska va till för...:oS
    amma???
  • mammatotoo

*haha* jag tänkte oxå det...men det är bara i fodret det är hål så det går inte det heller!!

Svar på tråden Gravid bikini