• Anonym

Besök på fängelse: vad kan jag ta med till honom? Tips tack

Min karl sitter på en sluten anstalt. Man får inte ta med någonting han kan äta, dricka, inte snus, cigg eller blommor.

Min fantasi är jättedålig och nu skulle jag vilja ha tips på vad jag kan ta med. Ös på med förslag, är ni snälla :)

• Svar på tråden Besök på fängelse: vad kan jag ta med till honom? Tips tack
  • Freiya

böcker och tidningar så han kan fördriva tiden lite. finns ju inte så mycket annat kvar! lite bilder på dej (och barnen om ni har några) kanske?

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Anonym (svea)

dagbok? böcker? dvdfilmer? mp3 spelare laddad m musik o ljudböcker? Målarsaker typ block o pennor...ja lite lame ja vet men din man kanske är konstnärlig?

svårt det där, men det som uppskattas mest är nog att du kommer på besök

• Anonym

Tack tack tack!
    Vad tror ni om smycken?

Fortsätt gärna komma med tips :)
    Jag kommer åka dit en gång i veckan under 8 månader, haha, så jag kan ta med mig mycket :)

• Anonym (molly)

Min satt och byggde pussel.

• Anonym (svea)

jaa sudoku o andra knåpgrejjer som korsord pussel som molly skrev. fast broderi,
    virkning ,stickning kanske är att gå lite för långt

är han en smyckeskille så kanske det uppskattas m nåt smycke också

• Anonym (frida)

Förmodligen kommer han inte att få in allt du tar med.. Du kommer troligen att få lämna det, det hamnar i hans skåp och han får anhålla om att få in det.. Brända skivor med musik/film får han troligen inte in.. När jag jobbade gick det inte med mp3 heller..Smycken är inte heller säkert att han får in..

• Anonym

Han måste anhålla om att få det du tar med minst fem dagar i förväg, annars får du inte ge det till honom och får ta med det hem igen, så säg till honom någon vecka innan exakt vad du ska ta med, det han inte lämnat anhållan om får han inte. Brända CD-skivor får han inte, troligen får de inte titta på filmer och dyrbara smycken får han inte heller ha. Inget av tyg får han ha, så broderi och stickning går bort. Böcker och tidningar måste vara "PK" annars får han dem inte. Jag har suttit på D-anstalt och så var det i alla fall där.

• Anonym

Fast när jag ringde in och frågade vad jag fick ta med, så sa dom inget om att han inte får ta emot det direkt... och jag skulle inte behöva säga till innan vad jag tog med.
    Kanske är det olika? Det här klass E

• Anonym
    Anonym skrev 2009-04-23 19:12:44 följande:
    Fast när jag ringde in och frågade vad jag fick ta med, så sa dom inget om att han inte får ta emot det direkt... och jag skulle inte behöva säga till innan vad jag tog med. Kanske är det olika? Det här klass E
    Det sa de inte till mitt besök som hade med sig en bok heller och hon fick ta med sig den hem igen och skicka den på posten. Jag tror att det är samma regler för alla slutna anstalter. Han kommer åtminstone inte få ta emot det du har med dig direkt utan du måste lämna det till personalen.
  • Adut 27

Jo precis, personalen går igenom allt som tas in. Ta med lite kort som han kan sätta upp och ha lite härliga minnen. Korsord och dyligt kan man köpa ändå

• Anonym (Lagenslångaarm)
    Anonym skrev 2009-04-23 08:50:48 följande:
    Min karl sitter på en sluten anstalt. Man får inte ta med någonting han kan äta, dricka, inte snus, cigg eller blommor. Min fantasi är jättedålig och nu skulle jag vilja ha tips på vad jag kan ta med. Ös på med förslag, är ni snälla :)
    En lagbok!
  • Anonym

Anonym (Lagenslångaarm) skrev 2009-04-23 20:38:58 följande:

En lagbok!
    Tack för det fina tipset.
    Det behövs dock ingen lagbok, han vet ändå.
Svar på tråden Besök på fängelse: vad kan jag ta med till honom? Tips tack