• Lysmasken

Min hund läcker kiss

Vi har upptäckt att våran han hund läcker kiss. Ska till vet idag å ha med mig kissprov.

Någon som har upptäckt sådant på sin hund??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-23 15:59
    Kiss provet var ok. Kände även på prostatan men hon tyckte att den kändes normal. Förhuden var svullen & lite kladdig fick hämta ut tabletter som han ska äta i 10 dagar. Under dom här dagarna så är det hålla koll på kisset inne, om det försvinner eller inte alls. Kontakt igen om 10 dagar.
    Kan bli tal om sjukhus om det inte försvinner.

• Svar på tråden Min hund läcker kiss
  • mamman06

min hane är 7 mån och läcker då och då, precis som att han är inkontinent måste ringa vet och fråga ang det.. han går här hemma och strilar, och när han gjort det så skäms han..

• Willhellmina

Min 9-åriga boxergrabb började läcka kiss och fick svårt med att kissa. Fick rådet att prova blötmat (rå vomm finns i frysdisken på vissa djuraffärer) och det funkade och funkar. De fåtal helger då vi glömt köpa mat och han fått Pedigree blötmat på burk så har läckandet och svårt att kissa kommit tillbaka omgående. Jag tror det är att maten är för salt. Men så fort vi bytt tillbaka till vommen så har problemen försvunnit på någon enstaka dag.

Nackdel med maten är att det krävsen stor frys, kan vara lite kladdigt och att det inte luktar så himla gott. Fördelen är att (i alal fall min boxergrabb) älskar denna maten och matvägrande hunden har äntligen fått lite mer hull.

• Willhellmina
    Marsch skrev 2009-04-23 10:47:08 följande:
    Isch... fast hundar äter ju vad som helst. Andra djurs bajs, spyor...
    Nja, inte min kräsna fjant. Vi får ibland byta märke på blötmaten också för det är väl olika smak.
  • Lysmasken

Har som sagt en tid idag till vet kl 14 och kiss provet står redo i kylen. Svärmor tar hand om barnen.

Hon som jag pratade med undrade om han var kastrerad, för är dom det så är det ganska vanligt att dom läcker tydligen.
    Svar: Nej har är krypto

Allmän tillståndet: Hyfsat pigg, brukar vara kräsen med maten ibland, dricker

Övrigt: golden hane på 5,5 år op när han var 6 mån pga halt i frambenet

Som sagt jag får vänta å se vad provet visar och om man behöver åka till djursjukhuset. Just nu flyger tankarna iväg på vad det är.

• Yra

Min hane läcker kiss i perioder, det kom efter kastreringen och är en reaktion på testosteronbortfallet.. Det styr tydligen knipet oxå...

• Imox

Har en okastread lite halv inkontinet tax på 2 år missköt hos tidigare ägare där han inte blivit rastad ordentligt. han hade urinsten när han kom som färvärrade inkontinensen nu när urinstenen är borta läcker han ytterst sällan men händer ibland när han sover och slappnar av

• jenni112

vår 4 åriga han hund kan läcka ibland efter att vi varit ute å rastat...men det har vi oftast trott berott på att han inte har tid att göra det han ska utan bara sniffar på allt i stället så vi har gåttlängre sträckor å stått still med honom på vissa ställen för att han ska få tid å göra det han ska men det händer iallafall ibland...

trodde inte att det var vanligt och trodde att det bara var någon olycka men tycker det ska bli intressant å höra vad det kan vara för något eftersom det inte verkar som det e ett så ovanligt problem...
    fast han e inte kastrerad så vi funderar på om det har något med vissa perioder att göra som när grannens tik löper eller så....

• magplask

min hund (5 årig kastrat) är inkontinent. det kom över en natt i princip, började med några droppar då och då för att sedan bli värre med tiden.
    det är nu ett år sedan han fick diagnosen, och han är även kollad med ultraljud om det finns några stenar eller liknande.. men icke. så han är det bara ändå.

han går nu på livslång medicinering med Rinexin, en bieffekt (och det är den man vill ha) är att knipet blir bättre. vi har provat olika doser, med start på 3 piller om dagen. av den dosen blev han mer eller mindre paranoid och såg i syne, lynnig och inte alls den gamla goa hunden han tidigare var.
    gick ner på två piller om dagen, blev lite bättre i lynnet men fortfarande ostabil. testade med ett piller, blev faktiskt nästan som förut :) har även provat varannan dag, men då började han läcka igen. så ett piller om dagen är det som gäller nu :)

vi måste alltid ut och kissa det sista vi gör innan sängdags, och sovmorgnar är det slut på, iaf sammanhängande sömn. man får ändra lite så det passar kissprinsen :)

• Lysmasken

Vi går alltid ut & kissar hundarna innan vi går & lägger oss och sen går vi ut å kissar dom igen runt 6 tiden. Övrigt under dan så går dom fritt på våran tomt.
    En liten kort runda dirket på motgonen med min sambo och då bajasar dom sen blir det en längre runda antingen på fm el em. Ibland både fm & em.

Inatt fick han ligga vid ytterdörren (har en liten hall) å vi hade satt en resesäng framför. Direkt när han fick komma in så var det droppar över allt strl runt 1-5 krona.

• Lysmasken

Jaha, då har dom här 10 dagarna gått och fortfarande droppar han kiss.
    Ringde våran vet innan idag så hon skickade en remiss till Våxtorps djurklinik. Fick en tid imorrn. Så då ska han väl röngtas el ta ultraljud. Hmm vad kostar det denna gång då och hur ska jag hitta till Våxtorp???

Svar på tråden Min hund läcker kiss