• Vår lilla godis

Elektrisk bröstpump - hjälp!

Hej!

Min dotter (3,5 vecka) kan inte suga på bröstet, så jag får pumpa och ge henne på flaska. Har hyrt en pump från BB än så länge, en stor blå klump. Men nu funderar jag på att köpa en egen istället, eftersom jag nog kommer att få hålla på såhär under hela amningsperioden.

Vilken elektrisk pump är bäst? Jag funderar mest på Medela Swing eller Avent ISIS (den elektriska Aventpumpen). Någon som har nåt tips? Prismässigt ligger dom på samma nivå, 17oo kr resektive 1500 kr.

Alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Elektrisk bröstpump - hjälp!
  • Moyo

Jag gillade min Medela Swing jättemycket, så fantastiskt liten, tyst och smidig! Jag har inte sett Avent Isis så jag vet inte vilka fördelar den kan ha, tyvärr.

• Umetjejen79

Jag har provat medela swing och blev väldigt nöjd. Kolla på blocket.

När min son var 5 veckor korrigerat började han äta hela mål från bröstet. Jag gav honom bröstet medan flaskan värmdes, sedan flaska så han blev mätt. Han minskade själv på flaskan = han fick alltså i sig mer och mer från bröstet.

Har du provat att amma med amningsnapp? Vi hade det i början för att han skulle få ett bra grepp, men det var när vi slutade som han började äta bättre från bröstet.

• Vår lilla godis

Tack för era svar! Vad roligt att ni är nöjda med Medela Swing. Jag tycker att Medela känns som ett "säkert" val eftersom det är det märket som dom använder på sjukhus m.m. och som personalen i babybutikerna verkar känna till bäst. Men min sambo blev väldigt fäst vid Aventpumpen när han kollade, och han tycker vi ska köpa den. Jag kan inte bestämma mig

Umetjejen: Ja, jag har testat amma med napp. Det går bättre och bättre, så min stora förhoppning är att det ska gå som för er. Att hon så småningom ska lära sig utan också. Men hon har aldrig lyckats få tag om bröstet utan napp än, så det känns som det är en bra bit kvar dit. Men det är skönt att höra om andra som lyckats, det ger hopp. Tack!

Tyckte du inte att det var svårt att veta hur mycket du skulle värma att toppa med? Man har ju ingen aning om hur mycket dom får i sig när dom äter från bröstet ju. Igår lyckades hon ligga en hel timme, men hon verkade ändå hungrig efter... Jag tycker att det är jättesvårt att veta hur mycket mer man ska ge efter i flaskan.

• Umetjejen79

Han åt mellan 60-70 ml i flaskan när vi började med den, fick i sig mellan 7-24 g från bröstet när jag "kontrollvägde" honom 5 mål i rad på sjukhuset. När han inte längre orkade äta så mycket så drog jag bort 10 ml, man vill ju inte kasta bort mjölken. En kompis dotter hade svårt att få tag, hon kom på hur man skulle suga när mamman stod upp och höll dottern hängandes med benen rakt ner.

Vi gav mat var tredje timme och rekommenderades att amma max 20 minuter åt gången. Varje amning tar lång tid; amma, flaska, pumpa, koka och rengöra alla delar.

Svar på tråden Elektrisk bröstpump - hjälp!