• Nemiia

Mullig och gravid, när började magen synas på dig?

Som rubriken lyder...du som är mullig och gravid eller har vart gravid när började bebismagen synas för dig?

• Svar på tråden Mullig och gravid, när började magen synas på dig?
  • telma64

min mage syntes inte förrän i 4 mån när jag väntade mitt andra barn, har 17 mån mellan barnen och hann inte gå ner alla kilona jag gick upp med första barnet

• frosken

På mig syns det nu v 20. Jag vägde in mig på 90,5 så jag är ju rätt kraftig innan. JAg trodde inte att det skulle synas nån bebismage eftersom jag redan har "mage" men där insåg jag redan i v 18 att jag hade fel... Vet inte hur mycket jag har gått upp, kanske 4 kg. skall till BM nästa vekca o lyssna på hjärtljuden o då tror jag nog hon väger mig...

• Nemiia
    frosken skrev 2009-04-23 11:21:14 följande:
    På mig syns det nu v 20. Jag vägde in mig på 90,5 så jag är ju rätt kraftig innan. JAg trodde inte att det skulle synas nån bebismage eftersom jag redan har "mage" men där insåg jag redan i v 18 att jag hade fel... Vet inte hur mycket jag har gått upp, kanske 4 kg. skall till BM nästa vekca o lyssna på hjärtljuden o då tror jag nog hon väger mig...
    Hur lång är du? Undra bara för jag väger också kring 90 kanske lite mindre. Det enda jag känner är att magen känns annorlunda den är väldigt spänd
  • Phlippan87

haha, jag hoppas min mage ändrar form i varje fall.. men vi får väl se vad som händer...

• Tärning6

min mage började synas redan i v12 men de va mest svulnader å ja sen stog de stil ett tag å vips så i v14-16 nånstans kunde jag inte ha min egna jeans så ja å nu e jag i v33+1 å har en ganska stor mage finns bilder på magen från v32+5 tror jag de e om du vill se

• AnneVikstrand

Mina övervikts kilon sitter på just magen och jag har alltid "sett gravid ut".. Men har alltid kunnat dra in den i olämpliga situationer. Det kan jag INTE nu.. V 13. Varit så i två veckor kanske. Hos andra ser jag nog "lönnfet" ut. Men den är hård, jag känner den om jag sitter på konstigt sätt. Min sambo såg också att jag "ändrat form". Tror det fortfarande kan synas ganska fort på vissa, beroende på hurlivmodern ligger. :)

• 4 grabbar

redan nu i v5 syns det skillnad ,mitt magmått har ökat 7 cm på 1 v

• Tiltu

På mig syntes det tydligt i v 16. Sen va de kört..hehe..

• tiptoe

Jag ligger oxå på runt 90kg, och har alltid sett lite gravid ut, men nu börjar det bli riktig skillnad.. Magen är hårdare och mer spänd. Du kan kolla i mitt galleri, ligger två bilder uppe (en från förra veckan och en från v13). Nu är jag v15+5.

Det är framförallt min sambo och jag själv som ser skillnad, tror att de som inte vet att jag är gravid inte vågar fråga då jag alltid som sagt sett lite väl rund ut om magen.

• Nemiia

4 grabbar skrev 2009-04-23 15:10:54 följande:

redan nu i v5 syns det skillnad ,mitt magmått har ökat 7 cm på 1 v
    smart jag har ju inte ens tänkt på att man kan mäta magen med måttband för att se om den växt nått, det ska jag börja med!!
  • Hanniz84

va svullen rätt tidigt, men det riktiga magen kom kanske i v18-19

• 4 grabbar
    Nemiia skrev 2009-04-24 15:38:53 följande:
    4 grabbar skrev 2009-04-23 15:10:54 följande:
    smart jag har ju inte ens tänkt på att man kan mäta magen med måttband för att se om den växt nått, det ska jag börja med!!
    jag hade precis bantat därav visste jag hur magmåttet var
  • Mumin80

Har BMI 36, men mycket av det ligger på höfterna och rumpan. Har gått ner en hel del i vikt och har därmed koll på mina mått :)

Jag var väldigt uppblåst och spänd i början, då gick jag upp 2 cm runt midjan och samtidigt ner 2 cm runt stuss och höfter. Sedan så har det varit ganska konstant (har medvetet slutat gå ner i vikt), tror saldot nu är -3cm vardera stuss och höft sedan jag plussade, och +4cm runt midjan. Så totalt har jag väl ökat en 7 cm runt midjan, i jämförelse, men jag är ju ganska kraftig så ser det inte ens själv. Märker det en del på bältet dock.

Är nu i vecka 10+0.

• Kaldorei

Jag låg runt 95 kg innan graviditeten, och är 162,5 cm lång. ungefär runt vecka 20 kunde folk börja spekulera i om jag var gravid eller bara råkat gått upp lite mkt i vikt. runt vecka 25 så syndes det definitivt att jag var gravid.

• Mymlan80
    AnneVikstrand skrev 2009-04-23 12:28:49 följande:
    Mina övervikts kilon sitter på just magen och jag har alltid "sett gravid ut".. Men har alltid kunnat dra in den i olämpliga situationer. Det kan jag INTE nu.. V 13. Varit så i två veckor kanske. Hos andra ser jag nog "lönnfet" ut. Men den är hård, jag känner den om jag sitter på konstigt sätt. Min sambo såg också att jag "ändrat form". Tror det fortfarande kan synas ganska fort på vissa, beroende på hurlivmodern ligger. :)
    Haha, bär oxå övervikten på magen och ser för alla andra enbart lönnfet ut just nu i v. 12.
    Även om jag får på mig mina vanliga byxor så tycker jag det är obehagligt med vanlig byxlinning nu så jag har redan börjat med mamma-byxor eller mjukis-byxor som inte sitter åt runt magen. Längtar tills "riktiga" magen kommer!!!
    Liten BF 091119
  • Nattiiis

V. 20 syntes det lite, däremot växte den som satan ifrån v.26.
    Är nu i v.41 (40+0) och har magmått på 37

• Pingela

Hejsan!

Ja, min mage svullnade väldigt fort. Jag tyckte jag börja se lite gravid ut redan i v.6 nu i vecka 11 syns det väl. Vi var på fest igår och när vi väl talade om för våra närsta där som hade festen så sa de att mer än 10 personer redan hade frågat dem om jag var gravid. Kolla mina bilder på min sida. Vi tar bild varje söndag då vi går in i en ny vecka. På söndag går vi in i v. 12 och då tar vi en ny bild. Om det inte hade synts så mycket hade vi valt att vänta till iallafall v. 13 med att berätta för de som inte är alldra närmast, men men. Förra helgen mötte jag några som inte ens frågade de sa bara, nej men! jag visste inte att du var gravid. Så ja, ja, man undrar hur det ska bli sen. Men jag tror att det är mycket vatten också. Jag har gått upp på hela kroppen. Många av våra vänner säger att de aldrig sett någon som blivit så stor så tidigt, hm. Ja och det är bara en. Vi kollade på ett tidigt ultraljud i v. 7 då jag fick en liten blödning. Då såg vi en liten räka med ett tickande hjärta. Åh, vilken lycka!! Ja det blev en lång utläggning. Kram -Pingela

• LBochDS

v 12 syntes min mage ;) - andra märkte inte men jag gjorde det...och från ca v 14 märkte alla :)

• 4 grabbar

jag har bild i galleriet v 7

Svar på tråden Mullig och gravid, när började magen synas på dig?