Hej!
Jag har full förståelse för Ditt problem med svettiga händer.
För mig var detta ett rent handikapp!
Det kanske är svårt för andra att förstå men när det var riktigt illa i vissa situationer så nästan droppade det från mina händer!!!
Jag jobbar inom vården och har i mitt arbete mycket kontakt med människor, tar i hand, provtagningar m.m.
Jag kan bara säga att jag led något fruktansvärt på grund av min handsvett, speciellt om någon kommenterade "oj, vad du är "varm".
Jag gick till min läkare på vårdcentralen och pratade om precis hur jag kände och sedan säger han bara
-Kan du ta mig i mina händer så får jag känna.
Det räckte för att jag skulle svettas och han tog mitt problem på fullaste allvar.
Jag fick en remiss till sjukhuset som skulle operera mig, bränna av nervtrådarna som orsakade mina svettningar på händerna. (detta var slutet på 90-talet)
Jag fick mycket information innan operationen b.la att man KAN märka ökade svettningar på övriga kroppen efteråt.
Dom hade opererat persóner som efteråt sagt att dom svettades mer på mage och rygg när handsvetten försvann.
Men i mitt fall behövde jag inte ens fundera över detta, för min handsvett gjorde faktiskt mitt liv outhärdligt i mellan åt.
Dom sövde mig och öppnade ett litet snitt i bägge armhålorna och operationen var över på en kort stund.
Jag mådde bra efteråt det enda var att man inte fick lyfta tungt på en vecka och jag upplevde ett tryck över bröstkorgen.
Dom "blåser upp den", vidgar den för att komma åt nervtrådarna dom skall bränna av.
Till dig vill jag bara säga: Tveka inte att gå till läkare och be om operation om du lider mycket av din handsvett!!
Jag mår jätte bra idag och är så glad att slippa detta "handikapp"
Jag kan ibland på sommaren uppleva att jag svettas lite extra på ryggen men det är verkligen inget jag ser som ett problem.
Lycka till!
(jag försökte med alla möjliga preparat innan jag sökte läkare och fick denna operation, inget hjälpte)