• mantaray

ont i magen efter UL

Hejsan,

Jag är i vecka 19 och var och gjorde Ultraljud imorse och efter det så har jag ganska ont i magen tycker jag. Kan det vara så att hon tryckte så hårt så livmodern fick lite "träningsvärk" eller något?

Det känns inte som sammandragningar utan mer bara stickande värk, mest när jag rör mig.

• Svar på tråden ont i magen efter UL
  • luckyme83

jag har gjort 3 ultraljud och har aldrig haft ont i magen efteråt...
    kan det vara ligamenten som spökar kanske?

• mantaray

njae, tror inte det... det känns liksom överallt... man är väl bara nojjig Jag tror det är ungefär samma känsla som när jag är FÖR kissenödig, då brukar jag också få ont....

• Modin

Ring bm och fråga men de är ingen fara.. ul skadar inte barnet..

• Netha85

Kan vara så enkelt som molvärk, har haft det nästan hela denna vecka. Har UL idag så det kan nog vara lite nervositet med.. :P
    Men ring till BM och kolla, de finns ju här för oss!!

• SVE
    mantaray skrev 2009-04-23 12:30:55 följande:
    njae, tror inte det... det känns liksom överallt... man är väl bara nojjig Jag tror det är ungefär samma känsla som när jag är FÖR kissenödig, då brukar jag också få ont....
    Exakt den känslan har jag med och har haft ett tag men bm tror att det är livmodern eller att det är kissblåsan som kommer i klämm för den är ju där nere. Men det är en jätte svårbeskrivlig känsla tycker jag.
    Jag oftast ont när jag rör på mig, kan räcka med att jag bara går.
  • Livet är underbart

Jag hade jätteont i tre dagar efter mitt stora ultraljud och hon var tvungen att trycka rätt hårt för att modekakan låg i vägen i framkant hela tiden. Hon var tvungen att tryck coh flytta på modekakan för att vi skulle kunna se. Mitt gick över efter tre dagar men om du är orolig så tycker jag du skall ringa din barnmorska. Lycka till...

• sophiefia

Jag fick också ont hela dagen efter min undersökning som var både vaginal och på magen...tror att det berodde på att det gör ganska ont när de trycker och håller på med staven..

Fia

Svar på tråden ont i magen efter UL