Jag har själv hållt på att spå i tarotkort i många år, men det är några år sedan jag slutade med det nu.. ska försöka förklara en del saker för er..
för det första är det väldigt vilseledande att ens kalla det för att spå. En seriös tolkare kallar det för att läsa korten.
Det är SJÄLVKLART att sk spålinjer på telefon är bluffer... det hoppas jag att ni inser, finns ingen seriös tolkare som ägnar sig åt sådant. Man kan inte tolka kort via telefon, om man inte känner personen ifråga, man ska dessutom helst inte läsa kort på personer man känner eftersom man ofta tolkar fel pga det intryck man har av personen "privat så att säga"
Har sökt jobb på sk spålinjer, mest för att se vad det går ut på... och man har riktlinjer som är ganska tydliga för att få er att ringa igen och igen, man ska ha "luddiga" tolkningar och man ska spå... dvs tala o din framtid.
För att citera den bok jag hade under min utbildning (på ett ungefär har den inte framför mig men minns orden så väl)
Man kan aldrig förutsäga framtiden via kort, om man inte är synsk, det finns ytterst få synska personer (och dessa jobbar med all säkerhet inte inom telefonibranschen.). Man lägger kort och fungerar lite som en terapeut, korten hjälper till att lyfta fram saker som finns i det fördolda, som finns i ditt inre men som du inte är medveten om.
Således kan man som tolkare aldrig tala om för en klient att "du kommer att möta en lång mörk man som du faller för". Däremot kan man se att du attraheras av det mörka.
i TS fall där någon påstått att din kille inte älskar dig... några sådanna kort finns det inte i tarotleken, på vilket sätt spådde hon dig.. med kristallkula+?? Detta är i princip omöjligt om du inte finns där och kan kanalisera din energi in i kulan (personligen är inte kristallkulor my cup of tea men iaf)
Du kan lika väl ge dina pengar till en vilt främmande människa ute på stan och fråga den hur din morgondag ser ut...det är lika trovärdigt.
Spärra din telefon för betalsamtal som ett första steg, kontakta sedan en terapeut som lär dig att fatta dina egna beslut baserat på din inre känsla och inte på vad någon bogus kärring som tjänar 10 spänn/minut på att snacka med dig....