• Anonym (Tarot)

Beroende av att spå mig...

Det är så att jag har blivit helt beroende av att ta hjälp av "spådamer" för att ta reda på min framtid.

Jag är barnlös, och frågar hela tiden olika spådamer om jag kommer lyckas bli gravid och får varierande svar.

Känns som jag lever helt efter vad de säger, och att livet är förutbestämt, vilket har fått mig deprimerad.

Var tex en som sa att min kille inte älskar mig och att vi aldrig kommer få barn. Hon sa så mycket annat också som stämde in bra, och nu är jag så rädd att hon ska ha rätt...

Det går ju åt flera tusen om året på sådant här.

Förnuftet säger att det är fånigt att hålla på så här, men likt förbenat trillar jag dit igen efter någon månad.

Vad gör man? Kan någon annan känna igen sig i det här?

• Svar på tråden Beroende av att spå mig...
  • Yiyah 08

O ja, jag var likadan.. Spådde mig gång på gång på gång.. Dyrt som satan blev det.

• Anonym (Tarot)

Hur kom du ur det?

Tror du fortfarande på sådant?

• Anonym (renad)

jag var som du, men tog mig ur det när jag märkte att allt bara var båg. Maken och jag spåddes en skog med barn, men nu har vi försökt i tre år och det funkar inte. Tror inte på skiten.

• Anonym (Tarot)

Renad - Ok... Jag beklagar över din situation...

• VeraVera

det kan kanske hända att de där "spådamerna" har kontakt me något men jag tror inte att det är något vidare bra....tror man släpper in mycket skit av att ta kontakt med andar o skit

• sasssyy

Jag har själv hållt på att spå i tarotkort i många år, men det är några år sedan jag slutade med det nu.. ska försöka förklara en del saker för er..

för det första är det väldigt vilseledande att ens kalla det för att spå. En seriös tolkare kallar det för att läsa korten.

Det är SJÄLVKLART att sk spålinjer på telefon är bluffer... det hoppas jag att ni inser, finns ingen seriös tolkare som ägnar sig åt sådant. Man kan inte tolka kort via telefon, om man inte känner personen ifråga, man ska dessutom helst inte läsa kort på personer man känner eftersom man ofta tolkar fel pga det intryck man har av personen "privat så att säga"

Har sökt jobb på sk spålinjer, mest för att se vad det går ut på... och man har riktlinjer som är ganska tydliga för att få er att ringa igen och igen, man ska ha "luddiga" tolkningar och man ska spå... dvs tala o din framtid.

För att citera den bok jag hade under min utbildning (på ett ungefär har den inte framför mig men minns orden så väl)

Man kan aldrig förutsäga framtiden via kort, om man inte är synsk, det finns ytterst få synska personer (och dessa jobbar med all säkerhet inte inom telefonibranschen.). Man lägger kort och fungerar lite som en terapeut, korten hjälper till att lyfta fram saker som finns i det fördolda, som finns i ditt inre men som du inte är medveten om.
    Således kan man som tolkare aldrig tala om för en klient att "du kommer att möta en lång mörk man som du faller för". Däremot kan man se att du attraheras av det mörka.

i TS fall där någon påstått att din kille inte älskar dig... några sådanna kort finns det inte i tarotleken, på vilket sätt spådde hon dig.. med kristallkula+?? Detta är i princip omöjligt om du inte finns där och kan kanalisera din energi in i kulan (personligen är inte kristallkulor my cup of tea men iaf)

Du kan lika väl ge dina pengar till en vilt främmande människa ute på stan och fråga den hur din morgondag ser ut...det är lika trovärdigt.

Spärra din telefon för betalsamtal som ett första steg, kontakta sedan en terapeut som lär dig att fatta dina egna beslut baserat på din inre känsla och inte på vad någon bogus kärring som tjänar 10 spänn/minut på att snacka med dig....

• Anonym (synsk:-))

Min mormor har vart spådam och jag måste bara säga att det iaf var ren lurendrejeri.
    Hon såg till att säga saker som ofta stämmer in på en majoritet av kvinnor (var bara kvinnor som besökte henne) och var det något som inte kunde stämma in så kom hon med dumma bortförklaringar om att det hon såg var så otydligt, att det kunde handla om en närstående och att den personens "framtid" kom med pga den nära relationen dem har. Blaha blaha... Men oftast gick det vägen ändå eftersom den spådde blev så imponerad av det övriga som faktiskt stämmde in på pricken. Min mormor envisades alltid om att det hon höll på me var "Äkta" men nu på äldre dagar efter lång tids sjukdom har hon bekräftat min teori
    Det går då att tjäna pengar på det mesta.

"Det är nåt som tyngder dig" var en klassiker som jag hörde henne säga ofta. Ja, uppebarligen är det nå som tyngder en om man måste söka sig till en spådam
    Ekonomi, relationer och hälsa nämns också ofta. Sånt passar in på en majoritet
    "Du eller nån i din närhet mår dåligt" Alltid har vi nån runt om oss som mår dåligt på ett eller annat sätt...

• Anonym (Tarot)

Tack för era svar!

Känns faktiskt bättre nu när jag fått höra från er som har haft direkt inblick i den här branschen.

Och Sassyy - Hon använde tarotkort...

• Yiyah 08

Anonym (Tarot) skrev 2009-04-23 14:05:13 följande:

Hur kom du ur det?Tror du fortfarande på sådant?
    Kom ur det vete fan.. Insåg väl mest att jag inte hade råd att hålla på så. Jag tror på Tarot, men inte riktigt på att någon kan se in i framtiden.
  • lingondripp

Sök på Sylvia Brown på engelska wikipedia, längst ner finns en hemsida som kritiserar henne.

Svar på tråden Beroende av att spå mig...