• Gul13

Kolmården

Kolmårdens djurpark: Är den värd sitt pris?

Någon som har tips om bra billigt boende där man får ta med hund i kommunen?

• Svar på tråden Kolmården
  • Mama Africa

Kolmården är dyrt men väl värt sitt pris. Underbar djurpark med stora yter och många djur. Delfinariet är en upplevelse (även om jag tycker att showen blivit sämre sedan markoolia la sig i) Bamses värld är toppen för småbarn. Safariparken är ju förståss också en hit. Det man lugnt kan hoppa över är linbanan...

Det finns en camping (first camp kolmården) där man även kan hyra rum och stugor. De har säkert åtminstone en del stugor där du får ha med hund. Däremot tror jag inte att de har "hunddagis" längre utanför och du får ju inte ta med hunden in i parken, men kolla upp på kolmarden.se

• Gul13

Tack för svaret Mama Africa. Hundvakt är ordnad. Men han måte följa med ner.

Räcker en dag inne på Kolmården?

• SaramedM
    Gul13 skrev 2009-04-25 14:47:15 följande:
    Tack för svaret Mama Africa. Hundvakt är ordnad. Men han måte följa med ner. Räcker en dag inne på Kolmården?
    nej jag tycker man behöver 2 faktiskt
  • Mama Africa

Vi bör bara drygt en timmes bilväg från Kolmården och åker en gång varje sommar. Har bara åkt endagsturer, men hinner då sällan med "allt". Det är inga problem att sysselsätta sig två dagar, i alla fall inte om man har små barn som fastnar i timtal i Bamses Värld och Kulmården.

• Loren

Absolut värt sitt pris tycker jag!! Vi bor bara en dryg halvtimme därifrån och nu är det tredje året vi har säsongskort - då blir det förstås lite annorlunda eftersom man inte behöver hinna allt utan kan det lugnt och nöja sig med några saker. Men helt skulle man kunna vara där två dagar!

• Gul13

Tack för era svar. Då fick jag något nytt att tänka på.

• vita stenen

Två dagar tycker jag att man behöver. Då kan man ta det i barnens takt och behöver inte bli "stressad" för att dom vill leka i lekparken eller nåt sånt.

Campingen är jätte fin. Helt klart en av de bästa vi har bott på.

• miamoto

om man bara vill vara en dag kan man välja bort något. Vi höll oss från Bamse förra gången och kollade bara djuren. I år blir det nog Bamse dock. Rekommenderar picknick för till maten var det lång kö och inget speciellt gott. Kolla på STF för vandrarhem, har ofta hund tillåtet

• Gul13
    miamoto skrev 2009-04-27 11:52:33 följande:
    om man bara vill vara en dag kan man välja bort något. Vi höll oss från Bamse förra gången och kollade bara djuren. I år blir det nog Bamse dock. Rekommenderar picknick för till maten var det lång kö och inget speciellt gott. Kolla på STF för vandrarhem, har ofta hund tillåtet
    Vi kommer att hoppa över Reptilerna och linbanan i allafall. Får se hur det blir med antalet dagar.
    Picknick hade vi tänkt ja eftersom maten oftast är både dålig och dyr på såna ställen. Och som du skriver; Ofta ska alla äta samtidigt=lång kö.
  • Jenny1

Jag rekomenderar Borås djurpark - lite billigare, men mycket trevligare!

• Gul13
    Jenny1 skrev 2009-04-27 11:55:31 följande:
    Jag rekomenderar Borås djurpark - lite billigare, men mycket trevligare!
    Jag har oxå hört positivt om Borås. Var ligger Borås egentligen?
Svar på tråden Kolmården