• Anonym (deppig)

Alkohol & citalopram

Ni som äter citalopram mot depression vågar ni dricka alkohol? Då menar jag alltså om jag kan ta ett glas vin på en middag. Har inte lust att tala om för folk att jag ej kan dricka ngt pga att jag tar medicin. Då kommer alltid följdfrågan, VAD för medicin tar du?!

Kram undrande

• Svar på tråden Alkohol & citalopram
  • Anonym

Min läkare sa att det bara är att leva som vanligt. Men man har ju hört konstigheter som att folk blir aggresiva, tappar minnet osv. Men det lär ju inte hända efter ett glas vin

• Anonym

Min läkare måste vara född bakom flötet då. För jag nämnde att jag brukar ta ett glas vin på fredag kvällar....

• Anonym (=))

Ääh de flesta klarar dricka lite alkohol, de säger de flesta läkare så det är nog inte din läkare som är bakom flötet.
    Alkohol och denna typ av medicin integrerar inte med varann, eller vad det heter.

• Anonym (007)
    Anonym (=)) skrev 2009-04-23 15:45:39 följande:
    Ääh de flesta klarar dricka lite alkohol, de säger de flesta läkare så det är nog inte din läkare som är bakom flötet. Alkohol och denna typ av medicin integrerar inte med varann, eller vad det heter.
    Jag har sett annat. Tycker inte det är rekomendabelt att ens ta en folköl till den medicinen.

Varför ska man skämmas för att man inte vill/kan dricka? Det är upp till dej om du vill ge en förklaring till det eller ej.
  • Anonym (=))

Anonym (007) skrev 2009-04-23 15:56:03 följande:

Jag har sett annat. Tycker inte det är rekomendabelt att ens ta en folköl till den medicinen. Varför ska man skämmas för att man inte vill/kan dricka? Det är upp till dej om du vill ge en förklaring till det eller ej.
    För det första skrev jag "de flesta" kan dricka som vanligt, inte alla. Sedan skrev jag aldrig något om att skämas.
  • Anonym (Jodå)

Jag drack och dricker som vanligt även när jag äter citalopram. Ända jag kan tänka mig skulle vara en biverkning är att man blir full lättare. Men det är ju inte någon fara om du bara dricker något vinglas till maten exempelvis.

Har ätit upp till 50 mg/dag förr.

• Anonym (007)
    Anonym (=)) skrev 2009-04-23 16:48:31 följande:
    Anonym (007) skrev 2009-04-23 15:56:03 följande: För det första skrev jag "de flesta" kan dricka som vanligt, inte alla. Sedan skrev jag aldrig något om att skämas.
    Förlåt. {#lang_emotions_cry}

Du missupfattade nog.....

Jag ville bara få fram att det i vissa fall faktiskt nästan kan få en människa att slå om till nästan skogstokig. Så jag personligen då skulle inte inte blanda med en folköl ens.

Sen var skämmet snacket mer i allmänhet en fråga varför man måste berätta för någon varför man väljer att avstå från sprit.

Så.  {#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden Alkohol & citalopram