• lillplutt

skitfula gelenaglar! gråter

var idag och gjorde gelenaglar på en salong... fyfan dem blev så fula, vill hugga av mig händerna...dem är helt tjocka, ojämna och olika långa, plus att dem sitter för långt ner det ser inte naturligt ut för fem öre! det "vita" ska ju börja långt upp på nageln! plus att han förstörde nagelbanden på fem naglar, det svider som ini helvete det är som en spricka där...vill bara få bort dem, hur gör jag??? vägrar gå dit, dem fatta inte ens svenska därför betala jag och drog, när jag kom ut och tittade ordentligt höll jag på att svimma, så otroligt fult!! vad ska jag göra :´(

• Svar på tråden skitfula gelenaglar! gråter
  • Summerlove

Jag skulle absolut gå tillbaka.. Det är ju kunden som har rätt! Även om det är jobbigt, du har ju betalat.. Men jag tror du vinner på att vara trevlig och visa att du är besviken o ledsen istället för arg.. Lycka till!

• lillplutt

borde väl gå tillbaka dit men jag orkar inte..dem snackade över huvuet på mig på sitt språk och skrattade.. sen när jag sa att det gjorde ont vid nagelbanden sa människan inte förlåt eller nånting. nej usch. han sa att jag hade sköra nagelband, men det roliga är ju att han antagligen inte vet vad det är för det blöder precis ovanför nagelbanden och på ett finger har jag som ett brännmärke från den där maskinen han körde med....har en lång depression bakom mig och är fortfarande inte frisk, behövde verkligen inte detta, känner mig hånad av deras sätt.. självmordstankarna kom tillbaka på vägen hem.. och jag skämtar inte ens. inte för att man skämtar om sånt. låter säkert som en skitsak men jag har jävligt svårt med min självbild och självhatande.. ska nog sluta skriva nu.

• lillplutt

nån som vet hur man får bort gelenaglar?? har inte råd att gå till någon salong..

• gagge

Du kan inte prova fila ner tjockleken?!

Bara en tanke jag hade!

Mina älskade två prinsessor!
  • och

Jag hade gått tillbaka och sagt att jag inte var nöjd och att de fick fixa det eller ge pengarna tillbaka, om du inte orkar gå själv kan du kanske be någon att följa med dig. Annars får du fila ner dom så dom blir lika långa, måla med täckande nagellack, och sen fixa till det på ett annat ställe när det är dags att fylla på dom om ett par veckor.

Nagelbanden blöder lätt om man inte har petat tillbaka dom själv innan man går till salongen, det är nog rätt så vanligt och säkert orsaken till att han inte reagerade på det.

• annroll

Fila dom själv. Jag är utbildad men när jag gjorde på salong var jag oxå tvungen att fixa till dom efter. Du kan köpa filar på nagelskolor. Jag vet inte var du bor, men i gbg finns de iaf återförsäljare lite överallt.
    Annars vet inte jag hur du kan få väck dom. Tråkigt att du råka ut för en idiot.
    Lycka till!

• rosyposy

Gå tillbaka dit och ta med dig en kompis som kan prata för dig.
    Förstår att det är jobbigt men du ska inte betala för något som skadat dig och som ser ut som skräp.

• rosyposy
    rosyposy skrev 2009-04-24 07:35:33 följande:
    Gå tillbaka dit och ta med dig en kompis som kan prata för dig.Förstår att det är jobbigt men du ska inte betala för något som skadat dig och som ser ut som skräp.
    Glömde den sak:
    Om han inte lyssnar så säg att du kommer att göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden. Det kan göra susen.
  • rosyposy

Jo en grej till, ta bilder på hur dina naglar och nagelband ser ut nu, innan du gör något åt dem. Kan vara bra att ha som "bevis" när du pratar med salongen igen. Gå även till en annan salong och fråga vad de tycker om det utförda arbetet.

• MajaMaria79

Det har hänt mig en gång också. Jag fick naglar som såg för jäkliga ut, ingen top gloss, de var helt matta, tjocka och klumpiga. Hemska. 4 timmar tog det också.

Jag vågade inte heller gå tillbaka. Jag var helt knäckt.
    Till slut så ringde jag och beställde en tid hos en annan salong som jag visste var bra. Fick en tid efter bara 2 dagar.
    Den nya tjejen tyckte också att de var förfärliga. Men hon rättade till dem och efter det så gick jag bara till henne.

• luspudel

Vet du om du fick något top gloss? Alltså ett sista tjockt överlack kan man säga, som ska torka i UV-lampan. Isåfall, fila först bort det och sätt dig sedan i aceton. Annars kan du sitta i aceton direkt.
    Men jag rekommenderar dig att du filar så mycket du bara orkar först, det är ett rent helvete att sitta så länge i aceton!

Och som sagt - ta ordentliga bilder på naglarna innan du tar bort dom, ifall du går tillbaka och klagar!

• luspudel
    Lillylian skrev 2009-04-26 00:46:03 följande:
    Men man tar inte bort gelénaglar med aceton, det gör man bara med acryl.
    Åh :-O Sorry TS, my bad!
  • SvenskEngelsk

Herregud

Du måste gå tillbaka om du känner så, Men vet du
    JAG byggde mina naglar ör kanske 15e ggn, nu sist på en Thai salong i Haninge....USH OCH FY FAN vad B......Jag gjord alltid i USA och UK när jag levde där.....Och ofta är det ju chinese/thai som kan detta..

Om mannen kunde berätta att du har sköra nagelband så kan du även kommunicera om att du INTE är nöjd, så MKt fattar han....

Mina tippar var Vita jag gjorde i stlm, MEN guuuuud va fult första 2-3 veckorna, INNAN min egen nagel vuxit och vit tip satt där den SKULLE.....Skämdes att ens visa mina händer först....Nästa gång går jag dit jag VET att dem är bra om jag nu måste bygga....

Lycka till

Svar på tråden skitfula gelenaglar! gråter