• Tingli

kan man bleka håret två ggr på raken?

jag undrar om man kan bleka håret två ggr på raken?
    vet att det blir slitet..men ramlar de av eller nått sånt tokigt?
    har blekning i nu och det är en halvtimme kvar och mitt hår var riktigt mörkt innan. så behöver ju bleka igen. eller ska jag vänta tills imorrn å bleka igen?

Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  • Svar på tråden kan man bleka håret två ggr på raken?
  • kvinnan78

Vid avfärgningar så brukar man skölja ur o lägga på mer igen direkt efter (jag är frisör men jobbar inte som det nu) Men är håret slitet sedan tidigare så kommer det ta rejält med stryk av behandlingen du måste köra med inpackning och snälla schampon efteråt och undvik att köra mycket värmestyling typ plattång etc

Mamma till Lukas vårt lilla mirakel
  • Tingli
    kvinnan78 skrev 2009-04-23 20:34:37 följande:
    Vid avfärgningar så brukar man skölja ur o lägga på mer igen direkt efter (jag är frisör men jobbar inte som det nu) Men är håret slitet sedan tidigare så kommer det ta rejält med stryk av behandlingen du måste köra med inpackning och snälla schampon efteråt och undvik att köra mycket värmestyling typ plattång etc
    ok. jag försöker ju bleka bort färgen jag hade innan. vill bli pärlblond.
    vet att jag har starkt hår..har även väääldigt tjockt hår. så kanske man kan ha blekning direkt igen då?
  • Twiist3d

Om du ska BLEKA håret två gånger på raken..
    Alltså första gången så går det ju bra och blir ljusare, men andra gången så sätter sig inte färgen, alltså det inte blir någon skillnad. Därför så ska man vänta 3-4 veckor innan man bleker igen, för det sätter sig inte annars.

Däremot kan du ta avfärgning och bleka sen

• kvinnan78

mmn avfärgning är bättre om du försöker ta bort en gammal färg..vilken hade du innan?

Mamma till Lukas vårt lilla mirakel
  • Pyreluringen

Jag brukar bleka två ggr efter varann utan problem, det har hänt tom att jag gjort en tredje. Har väldigt tunnt hår så jag har alltid inpackning efteråt samt att jag tar lite balsam som jag låter vara kvar. lycka till =)

• Tingli

vad är de för skillnad på avfärgning å att bleka. jag använde Mood ultra blond nu.
    innan hade jag mörkt mörkt brunt, tror de var nått billigt märke.
    vet att de är bättre hos frisören. men har inte råd å har ingen möjlighet å spara heller så....

• Tingli

det står att man inte ska ha i medlet mer än 60min i håret...kan man de ändå?
    hehe

• Twiist3d

Vuoluterä 84 skrev 2009-04-23 20:54:23 följande:

det står att man inte ska ha i medlet mer än 60min i håret...kan man de ändå? hehe
    Det finns en anledning till att man inte ska ha det i längre än så
    T.ex missfärgat hår (typ grön-skimrande) eller håravfall.
  • Tingli

omg säger jag bara!
    jag blev skitsnygg i håret

NOT!

haha... . ska defenitivt ha i mer medel nu. *asg*

• Nirnaeth

Jag blekte mitt tre gånger på raken, och blev duktigt blond också. Tappade inget hår den gången, men fick svidsår i skallen

Sen har jag blekt utväxten några gånger, och nu senast blekte jag utväxten två gånger på raken eftersom det blev orange första gången.
    När jag sköljde ur håret, så rasade det..
    Nu är jag skallig på sidorna, och kan göra en schysst tuppkam av det som är kvar

Det GÅR att bleka ofta, om man har hår som tål det, men nån gång säger håret ifrån..tydligen. Jag hade blivit lite väl stöddig och trodde inte mitt skulle försvinna :-S
    Men då har jag blekt väldigt ofta på kort tid, ska jag tillägga!

• Tingli

ok..jag är nojjig,...haha
    tänkte ha i schwarzkopf intensiv blondering i hövvet nu ikväll. men är skit nojjig å tror håret ska ramla av...haha
    jag har tjockt hår..riktigt tjockt. tror ni det går av?
    haha..löjlig jag vet. men ändå

Svar på tråden kan man bleka håret två ggr på raken?