• Casper och Novas mamma

Bra fet mat till katt?

något speciellt märke som innehåller mycke fett?

• Svar på tråden Bra fet mat till katt?
  • Casper och Novas mamma

Har gett mina katter skincare men tycker inte att min hane katt går upp i vikt..för det är det han behöver göra!

• Havanna82

Eukanuba innehållet ganska mycket fett, samma sak med Orijen. Är det någon katt som behöver gå upp i vikt eller muskelmassa?

• Majsan70

Outdorr foder innehåller ofta mer energi än annan mat. Sen Anderssonsvälling är ju fett o bra. Äggula likaså. Kattungemat är oxå energirik. För maximal effekt finns ju Nutrical pasta som både ger energi och ökad matlust.

Sen får man kolla igenom varför katten behöver fetare mat oxå. Är den jättemager kanske det är nåt fel osv.

• Zenobia

Jag fick rådet att ge min katt royal canin hair och skin eller beaty och care och sen att mata den även med utomhusfoder fast han var innekatt då.
    Fast det är svårt att få en kisse upp i vikt, har letat som en dåre efter ett riktig fett foder men det är svårt att hitta nåt.

• rasajj

Ge ktten kolhydrater sa gar den upp. Fett gor inte att katten gar upp i vikt. Sa vilket foder som helst. torrt funkar sakert. Det ar nastan bara kolisar.

vill ni ge katten nagot nyttigt istallet sa titta pa vatfoder utan spannmal!

The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not.
  • Casper och Novas mamma

ok men ska kanske blanda skin & care och outdorr foder då?mina katter är oxå innekatter!
    Jo min hankatt har höga blödvärden och på gränsen till FIP för 1½ år sen när jag var med honom till veterinären...är därför jag undrar om ett bra fett foder för han har gått ner lite i vikt!

• Kantarellen

Ett bra blötfoder är bra både när katten behöver gå upp och ner då blötfoder är panpassat till katter betydligt bättre än alla torrfoder, så prova ett blötfoder utan spannmål, typ Bozita eller Mjau.

• Zenobia

Jag kör med en mix mellan dom fodrerna till mina ena kisse och han verkar ha lagt på sig mer för han var väldigt tunn ett tag.

• Zenobia

Var på djuraffären för några dagar sen och dom sa det var helt okej att ge en mager katt, kattungefoder. Så nu införskaffades det till våran kisse så vi får se om han får mer hull på kroppen.

Svar på tråden Bra fet mat till katt?