• Danielito

hchf-dieten

Ville kolla om det är nån som har testat HCHF-dieten?
    High carbohydrate High Fat.
    Tänk dig, käka en macka med massa smör.
    Eller våfflor med massa sylt och grädde.
    Undrar om man går ner i vikt bara, kolhydrater är ju även socker, alltså godis.

Finns det ingen därute som kan prova i några månader, kom sen och berätta hur många kilo ni gick ner, men obs, inga proteiner.

• Svar på tråden hchf-dieten
  • Cia o krabaten

Tja, inte jag, men såg en kille på film en gång som hette "Supersize me".
    Kasnke lite det du är ute efter??

Men om du är allvarlig¨så är det LOW carb High fat.
    Dvs så lite kolhydrater om möjligt. Dvs inget bröd, pasta, mm mm.

• NoMercy

Japp, jag har testat och jag ökade massor! Mådde skit och hade ett humör som ej var av denna värld. Smög i skåpen hela tiden och stoppade i mig saker. Magen var helkass.
    Sen testade jag LCHF och vips så mådde jag hur bra som helst och minskade i vikt.

• Danielito

LCHF.... Hm.. Det verkar lättare sagt än gjort, det funkar ett tag, jag tycker HCHF verkar hur enkel som helst, tänk, kanelbullar, wienerbröd, pommesfrites.. "aaaarrrrghhh" (stönar som homer)

• NoMercy

Det är några veckor helvetet...men sen har du kommit till himmelriket? Vad är ett winerbröd mot grädde i kaffet? Mot äka bearnisesås? Majonäs, grillat kött och fetaost i mängder. Jag bara njuter Vilket jag iof gjorde av winerbröd också...men i tre sekunder ung, så länge det var i munnen....sen hade jag ångest...

Danielito skrev 2009-04-24 05:35:35 följande:
    LCHF.... Hm.. Det verkar lättare sagt än gjort, det funkar ett tag, jag tycker HCHF verkar hur enkel som helst, tänk, kanelbullar, wienerbröd, pommesfrites.. "aaaarrrrghhh" (stönar som homer)
  • Trill

HCHF låter ungefär som när man äter som vanligt

Fast du iofs även utesluta proteiner... vilket innebär att dina muskler (inklusive hjärtat) kommer förtvina. Ingen bra idé alltså. Lite proteiner måste man ha.

• etc

Hehe, skulle gärna prova men vågar inte. Nån annan som törs? Och sen skriva en ny bok kanske!!! Och bli riiiiik :)

• NoMercy

Ska jag skriva om att den inte funkade då?

etc skrev 2009-04-24 11:33:17 följande:
    Hehe, skulle gärna prova men vågar inte. Nån annan som törs? Och sen skriva en ny bok kanske!!! Och bli riiiiik :)
  • Trill

Pax för att skriva en bok om den revolutionerande "Chips-dieten"!

• Danielito

Tårt-dieten, undrar hur länge man skulle kunna leva på den.

• etc

Choklad- o vindieten? Det är den jag går på ... funkar utmärkt!

Svar på tråden hchf-dieten