• Anonym (tungan)

Konstig känsla på tungan

Har har fått någon konstig bedövningsliknande känska på ena sidan av tungan. Känns nässtan som det vore en plasthinna på den och smaken är lite halvdålig.

Kontakta sjukvårdsupplysningen men hon visste alls vad det kunde vara utan tyckte att jag skulle avakta till efter helgen.

Tagit en muskelavlappnande medicin mot min arm i måndags men inte haft någon biverkning av den innan och den borde ju inte verka än heller.
    Har även börjat med en ny allergimedicin i måndags men bara tagit en (certizin), enda förändrig jag kan komma på som jag gjort det senaste.
    Varit lite hängig och trött men tror jag har en förkylning på g.

Någon här som varit med om liknande eller har en idé om vad det kan vara?

• Svar på tråden Konstig känsla på tungan
  • Anonym

Kanske allergi mot nåot du ätit/druckit? Jag drack några klunkar te jag var allergisk mot, fick en brännande bedövad känsla på tungspetsen i nästan en vecka!! Eller så är det nån infektion.

• Nalle Puh73

Håll lite koll på det där. Min ansiktsförlamning började med yrsel och ont i örat. Dagen efter domnade tungan av och smakade fan. Tredje dagen försvann kontrollen över höger sida i ansiktet och den är inte tillbaka än efter 3 månader.
    Jag struntade i tecknen eftersom domnad tunga även för mig är ett tecken på järnbrist så du kan ju kolla både Hb och ferritnhalten om det inte släpper.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Anonym (B12)
    Nalle Puh73 skrev 2009-04-24 09:58:35 följande:
    Håll lite koll på det där. Min ansiktsförlamning började med yrsel och ont i örat. Dagen efter domnade tungan av och smakade fan. Tredje dagen försvann kontrollen över höger sida i ansiktet och den är inte tillbaka än efter 3 månader.Jag struntade i tecknen eftersom domnad tunga även för mig är ett tecken på järnbrist så du kan ju kolla både Hb och ferritnhalten om det inte släpper.
    Har ett tips till dig, B12 i formen metylkobalamin (obs viktigt att det är i den formen) ska vara mycket bra för återhämtning av ansiktsförlamning.
  • Nalle Puh73
    Anonym (B12) skrev 2009-04-24 10:01:42 följande:
    Har ett tips till dig, B12 i formen metylkobalamin (obs viktigt att det är i den formen) ska vara mycket bra för återhämtning av ansiktsförlamning.
    Har faktiskt börjat fundera om jag har B12 brist för jag har börjat känna mig avdomnad i huden. Började smått i fötter och händer men nu så känns jag avdomnad lite överallt. Känns ungefär som när man satt på xylocainsalva. Reagerade på att det kändes så skumt när Elias ammade, avdomnat även när han suger.
    ♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
Svar på tråden Konstig känsla på tungan