• Anonym (saknar...)

Pierca igen på samma ställe på ärret?

Jag gjorde för en vecka sedan en "bridge" piercing,
    (en piercing som sitter över näsbenet mellan ögonen)
    Men fick ta ut den för ett par dagar sedan pga en svår halsfluss, svullna ögon och för att kroppen inte skulle ha så mycket att läka och arbeta med på samma gång.
    Det är något jag ångrar nu, för jag älskade verkligen det smycket!
    Jag vill vill vill ta om det igen när det är helt läkt och jag kommer att göra det,
    men undrar lite om hur kroppen kommer läka det om man tar om det igen på precis samma ställe genom ärret?
    Blir det svårare att läka och blir infektionsriskerna större om man sticker i samma gamla läkta hål igen?
    Och hur länge bör jag vänta innan jag tar om det, för att vara helt säker på att det tidigare hålet är ordentligt läkt?

Är jätte ivrig till att få ha ett litet smycke där igen!

• Svar på tråden Pierca igen på samma ställe på ärret?
  • Twiist3d

Jag piercade mig i tungan i höstas igen. Gick hur bra som helst (har ju haft där innan!)
    Men innan det ville jag pierca mig i läppen (igen!), mailade då och frågade (piercingstudion) om det gick bra även om jag hade ärr. Hon att det inte borde vara några problem.

Så jag tror nog att det går Bara att det får läka ordentligt innan skulle jag tro?
    Men ring dit där du piercade dig sist och hör Dom vet nog lite bättre!

• Saaaraa

Jag hade piercing i tungan för några år sedan, tog ut den och fick ett fult ärr. Tur att det satt under tungan, det var som en blåsa.

Gjorde om piercingen förra året och han som piercade sa att det var bäst att göra på samma ställe. Det var något med ärrvävnader eller nått... det var iaf bäst att göra där den gamla va.

Det borde väl gälla alla sorters piercingar? Hör med din piercare!

Juste, har även haft i överläppen typ 5-6 gånger, fast då piercade jag mig själv alla gånger. Tog ut de, ville göra igen efter ett tag.. gjorde alltid på samma ställe. Fast några gånger på höger sida, andra på vänster. Nu har jag två ärr där :P mindre kul. Men vill inte ha där igen :p

• Anonym (saknar...)
    Saaaraa skrev 2009-04-23 23:26:06 följande:
    Jag hade piercing i tungan för några år sedan, tog ut den och fick ett fult ärr. Tur att det satt under tungan, det var som en blåsa.Gjorde om piercingen förra året och han som piercade sa att det var bäst att göra på samma ställe. Det var något med ärrvävnader eller nått... det var iaf bäst att göra där den gamla va.Det borde väl gälla alla sorters piercingar? Hör med din piercare!Juste, har även haft i överläppen typ 5-6 gånger, fast då piercade jag mig själv alla gånger. Tog ut de, ville göra igen efter ett tag.. gjorde alltid på samma ställe. Fast några gånger på höger sida, andra på vänster. Nu har jag två ärr där :P mindre kul. Men vill inte ha där igen :p
    Tog det kortare tid för piercingen i läppen att läka när du tog om det,
    eller var läketiden lika lång som första gången?
  • Saaaraa

De va nog samma.. kommer inte ihåg riktigt.. de va nåra år sen ja gjorde det. Hålen hade även fått läka igen ordentligt innan jag gjorde om

Anonym (saknar...) skrev 2009-04-23 23:55:22 följande:

Tog det kortare tid för piercingen i läppen att läka när du tog om det, eller var läketiden lika lång som första gången?
  • heydee

Jag gjorde vanliga hål i öronen när jag var sex år gammal, gjorde om när jag var femton på exakt samma ställe, det enda som var knepigt var att det blivit så mycket brosk så det sade ordentligt kras men de tyckte ändå det var det bästa stället då det var markerat klart redan och för ärrvävnaden.

Svar på tråden Pierca igen på samma ställe på ärret?