• Tesso84

Gravid samt magsjuk

Hela natten till igår samt halva dagen igår spydde jag som en galning. Fick endast i mig lite vätska under dagen vilket oftast kom upp igen. Förra veckan fick jag oxå ett kraftigt illamående som höll i sig en hel dag och jag spydde så fort jag åt. Tror ni jag behöver kolla upp det och framför allt, kan det vra farligt för bebis? Jag är i v17.

• Svar på tråden Gravid samt magsjuk
  • HOCHM

Jag var magsjuk 5 ggr när jag väntade min sista. Barnen är ju den som får näringen först, sen du. Jag gick upp bara 4 kg, han vägde 4200 g när han kom ut.

Det är ingen fara med barnet när man blir magsjuk.

• Tesso84

Tack så mycket, nu känns det bättre. Grejen är den att jag tror inte det är magsjuka jag fick nu, för jag fick så ont i magen, precis som magkatarr . Det riktigt sög tag i hela magen och krampade därav kräkningarna. Idag mår jag bra och känner inget magont. Kan det vara vanlig magkattar tro?

• Cornbread

ingen fara att vara magsjuk under graviditet, se till att dricka mycket då man förlorar vätska. Men din bebis tar de den behöver..

• Lightning crashes

har också varit magsjuk 2ggr sedan jag blev gravid, är nu i v17. tror inte du behöver oroa dej.

• Cornbread

Finns de kvinnor som spyr varje dag i 9 månader och får friska barn ;)

• LuViGli

Eller så kan det vara graviditets illamående... Jag är i v. 19 och fortfarande kan kräkas sjukt mycket vissa dagar..

• långt till september

Jag är också magsjuk och undrar om det kan vara magkatarr. Hur gick det för dig? Tog det lång tid innan du blev bra? Vet du vad det var? Jag kan inte ligga ner på sidan, för då kommer det. Har försökt sova halvsittande i soffan mellan attackerna... Blä för magsjuka.

• moosen
    Tesso84 skrev 2009-04-24 09:01:53 följande:
    Tack så mycket, nu känns det bättre. Grejen är den att jag tror inte det är magsjuka jag fick nu, för jag fick så ont i magen, precis som magkatarr . Det riktigt sög tag i hela magen och krampade därav kräkningarna. Idag mår jag bra och känner inget magont. Kan det vara vanlig magkattar tro?
    jag hade så och jag hade förstoppning... funkar magen i övrigt på dig??!

för övrigt har jag haft magsjukan, vinterkräksjukan, influensan och mycket mycket mer under denna graviditeten... ingen höjdare, men ingen fara för barnet!
Svar på tråden Gravid samt magsjuk