• niem

Mat innan förlossning

Är det någon som har bra tips på vad man skall äta för att ladda upp inför förlossningen?

• Svar på tråden Mat innan förlossning
  • SmBacke

ja du, sånt som gör dig pigg kanske? vet ju aldrig när den startar men så mkt energirikt som möjligt så du har lite krafter från de hållet iaf.

• längtar efter familj

Jag åt Mc Donalds.. Om det är bra eller inte vet jag inte. Men jag valde något jag gillar för det var ganska svårt att få ner maten mellan värkarna..

• lindalake

Äsch, ät som vanligt innan förlossningen.
    Men under så ska man äta sånt som är lättspytt typ soppa

• lohiwi

Ät vad du vill något gott smarrigt...det är du värd. resten ordnar sig,

lycka till

• nummertvå

Ät det som kroppen är sugen på

• guppyn

Jag åt en massa ribs, pommes och tre portioner mjukglass några timmar innan vi åkte in till förlossningen. Spydde upp allt dock när värkarna började bli kraftiga, nu vill jag aldrig mer äta ribs igen

• 040609

Jag drack bara - är så lättspydd och avskyr det!

• Gravid2008

Det du är sugen på men ät mycket. Jag hade värkar i 3 dygn och orkade inte äta något under tiden för det gjorde ont och jag inte var hungrig. Och drak säkert max 1 liter under tiden. Hade kramp i magen på  slutet för att den var tom, samtidigt som dottern sparkade och det gjorde ont, det var ingen höjdare.

• hjärterum
    dollheart skrev 2009-04-24 10:13:04 följande:
    Jag har hört att pasta ska vara bra, långsamma kolhydrater
    precis!pasta & pizza tillexempel!
    ´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • frk Carlsson

Som långsiktigt tänk är ju alltid kolhydrater det bästa, ju närmare skarpt läge desto snabbre tänker jag Men sen vet man ju aldrig hur dte blir när det väl sätter igång. Jag körde på pizza och glass under latensfasen, men när det blev allvar fick jag bara i mig en banan under 14 timmars tid.

Tuva 060524 och Vilda 080422 är mina chix!
  • FrökenSuz

Åt en massa mackor under natten innan. Var jättehungrig när jag kom in men fick jag inte äta något alls, vet inte varför? Någon som vet om det brukar vara så? (hade en ganska komplicerad förlossning)

• hjärterum

Jag åt smörgåsar, Mc Donaldsmeny mm innan...

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • nelli08

Vi svängde inom Mc donalds "driven" (tur att det inte var lång kö för sen blev det bråttom kan jag säga..stod upp i bilen & åt :D

• Förälskad

Jag åt allt med socker i för jag var så trött.. Druvsockertabletter är bra och saft.. Detta åt jag under själva förlossningsskedet, där kunde jag inte vräka i mig en herre jösses måltid...

Svar på tråden Mat innan förlossning