• Eka80

Bästa tvättmedlet att ta bort fläckar?

Blir vansinnig på alla jäkla matfläckar på sonens kläder. Köpte några nya bodys för en vecka sen och nu är två redan förstörda. Fläckarna gick inte bort i tvätten. Ge mig era bästa fläckborttagningstips och vilka tvättmedel ni anser är bäst på att få bort fläckar!

• Svar på tråden Bästa tvättmedlet att ta bort fläckar?
  • Nyfiken gul

Yes diskmedel på fläckarna . sen tvätta som vanligt. Jag har aldrig problem med fläckar och jag köper billigt skit-tvättmedel från ÖB, Lidl osv...

Tvätta ALLTID enligt anvisningarna på plagget.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Aquavit

Jag använder galltvål och förbehandlar fläckar med. Suveränt, tar bort det meta. Finns i både flytande form och som tvål och det finns bla på hemtex.

• moosen

jag har vanish i sprayflaska här hemma. sprayar på fläckarna, låter det ligga i några minuter, gnuggar med en våt trasa och in i maskinen som vanligt, funkar 95% av alla gånger....

• Moniqe1979

har ett medel som heter super 10 till de värsta fläckarna annars alltid via coluour inte fått ett plagg förstört tvättar sällan kläder i mer än 35-40 grader

• mia mamma

Jag tar alltid ett par droppar Yes diskmedel och gnider in på fläckarna och sedan kör dem som vanligt i maskinen. Fläckarna ser jag inte mer :)

Lycklig mamma till ♥ Oliver -04 & ♥ Elin -07
  • systersandra

De dyra tvättmedeln ariel och via är inte bättre än de billigare tvättmedlen.
    Vanish är rena bluffen tycker jag,dyrt är det också.
    Däremot yes diskmedel och varmt vatten på tuffa fläckar innan man lägger de i tvättmaskinen är det bästa knepet,fungerar jättebra.

• HeartsOnFire

Jag använder "Ta bort"-spray på fläckarna. Tvättmedlet jag använder är Skona.
    Det funkar ganska bra tycker jag.

• Lantani

vi använder neutral tvättmedel och än så länge har det tagit bort fläckar. Wanish spray tycker jag är jätte bra på de västa fläckarna.

• EllieMay

Jag använder en grön Gall tvål, den är super bara gnugga in och lått verka, sedan sköljer man av och vipps är fläckarna borta.

Älskar dig min fina lilla son!
  • AnnaSvea

Yes diskmedel om jag ser att där är fläckar kvar efter tvätt. Får sedan ligga så tills nästa gång jag skall tvätta.

Gula lakan brukar jag köra i 95 grader.

• tulip79

Jag häller såpa över fläcken och låter det oftast torka in (tvättar inte dagligen). Gnuggar inte Fläcken är så gott som alltid borta efter tvätt. Funkar lika bra med Yes handdiskmedel.

Svar på tråden Bästa tvättmedlet att ta bort fläckar?