• Anonym (slät)

Tips efter brasiliansk vaxning?

Jag har provat att vaxa mig - det var inte skönt, men skönt några dagar senare. Jag fick någon slags enzym-gel att stryka på några gånger under de kommande 24 timmarna. Men sen tog den slut och jag kände att jag gärna smörjt in mig mer, med kanske något antiseptiskt eller liknande. Och då kom jag att tänka på att någon av er på FL har tipsat tidigare om någon tvål eller smörj på BodyShop eller liknande - har jag rätt?

Jag fick även lite problem i ljumskarna - liksom skavsår i början - jag använde barnens inotyol och det funkade fint - kanske ett tips till er som känner er lite skavda.

Jag ska på ny vaxning i nästa vecka, då är det ungefär fem veckor sedan jag gjorde den första. Jag måste prova en gång till och se om huden eventuellt vänjer sig och kanske inte blir så arg den här gången. För jag gillade känslan, någon vecka efter vaxningen.

Andra tips?

• Svar på tråden Tips efter brasiliansk vaxning?
  • Anonym

Funderar på att vaxa mig, men känns så konstigt att någon annan ska vara där och pilla *S* Kände du dig utelämnad? Du bor inte i sthlm och kan tipsa om en bra salong? Förlåt att det vart lite ot....

• Anonym (slät)

Jag bor i Gbg, så nej... men hon som gjorde det var väldigt proffsig och det var inte värre utlämnande än en gynundersökning. Jag fick själv hjälpa till och hålla och hålla huden i sträck när hon drog av vaxet.

Prova! Jag ska som sagt göra om det nu, så jag tyckte det funkade.

• Anonym

Anonym (slät) skrev 2009-04-25 17:25:32 följande:

Jag bor i Gbg, så nej... men hon som gjorde det var väldigt proffsig och det var inte värre utlämnande än en gynundersökning. Jag fick själv hjälpa till och hålla och hålla huden i sträck när hon drog av vaxet. Prova! Jag ska som sagt göra om det nu, så jag tyckte det funkade.
    Vart i göteborg gjorde du det och vad kostade de? Gjorde det inte väääldigt väääldigt ont?

Förlåt för alla dessa frågor men har själv funderat på att göra det och bor i göteborg :)
  • Miss T

Varför vill du hålla på och smörja? Det är bäst om du låter bli. Jag har vaxat mig flera ggr. Inga ggr har jag smörjt ngt därefter. Efter varje vaxning har hon smörjt med en kräm som är lite antiseptiskt. Sen har jag försökt varit extra noga med hygienen några dagar efter + inte pilla för mkt. Inga krämer o så.

Jag är också från Göteborg. Har provat flera ställen i stan. Olika priser men samma smärta!

Vart var du o vaxade?

• Miss T
    Anonym skrev 2009-04-25 17:56:46 följande:
    Anonym (slät) skrev 2009-04-25 17:25:32 följande:
    Gjorde det inte väääldigt väääldigt ont?
    Visst gör det ont! Men det går över på 3 sek, som när man tog hål i öronen. Hellre vaxar jag än plågan av stubb efter rakning. *ryyyser*
  • MammaJensen83

Har alltid viljat prova att vaxa både benen och brasiliansk vaxning, men aldrig vågat. Har provat att vaxa benen hemma men det gick inte och jag gav upp.

Hur länge håller sig en vaxning? Jag har vaxat ögonbrynen men det är inte alls sammasak kan jag tänka mig. *nyfiken i en strut*

• Anonym (slät)

Jag har vaxat mig på Katrinelundsgatan, www.studioaroma.se tror jag webadressen är. Priserna står på sidan, men jag har för mig att det var 370 kr.

Visst, det gör ont, men det är bara att andas och så fort hon dragit bort filmen så är liksom den intensiva smärtan borta. Det var lite irriterat några dagar, men det hade jag räknat med och är nu nyfiken på hur kroppen reagerar när jag gör de en gång till. Det gör ganska mycket ondare första gången kan jag tänka mig - grova och många hår. Jag gjorde min första vaxning 1 april, ungefär, och nu i kommande vecka ska jag göra nästa. Då har en del av håret redan hunnit bli ½ cm långt. Runt blygden mjukt, men ändå ganska strävt på kullen. En del hår kanske bröts av vid vaxningen, snarare än drogs ut.

Att vaxa själv skulle inte falla mig in, jag skulle inte kunna dra sådär snabbt och dessutom skulle jag inte komma åt där nere där det redan är krångligt att raka. Bikinilinjen skulle jag nog klara av, men inte mer.

Detta är inget jag kommer att göra året runt, men inför badsäsongen verkar det kanon!

• MammaJensen83

Jag måste kolla upp detta inför sommaren! :D

• Miss T
    Gabrielsmamma skrev 2009-04-26 01:35:04 följande:
    Har alltid viljat prova att vaxa både benen och brasiliansk vaxning, men aldrig vågat. Har provat att vaxa benen hemma men det gick inte och jag gav upp. Hur länge håller sig en vaxning? Jag har vaxat ögonbrynen men det är inte alls sammasak kan jag tänka mig. *nyfiken i en strut*
    Vart och hur vaxade du ögonbrynen? Det har jag letat efter utan nåt resultat. Vore intressant att höra från dig...
  • MammaJensen83

Muffinstönt: I en vanlig hårsalong i en liten stad. Ring runt och kolla. Betalade 300 kr för att färga både ögonfransar och bryn sen vaxade de ögonbrynen ist för att plocka. :D

Svar på tråden Tips efter brasiliansk vaxning?