• oxle bo

hund,rinade ögon

hej
    jag har två hundar (amstaff/am bulldog).och deras ögon har börjat rina,det började på den ena hunden med ett öga sen efter typ 2 dagar så ran endra också.och efter typ två dagar till så rinner nu ett öga på hund nr två.
    det är typ lite gul/grönt. och det där ögonlocket som sitter i ögonvrån är rött.

någon som har varit med om det?
    jag ser tusenlapparna flyga iväg hos vetrinären,om man ska dit med två hundar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-24 10:41
    måste till lägga att jag först trode det var en infettion.men den ska väll inte smitta??

• Svar på tråden hund,rinade ögon
  • TheMother

Har du inte försäkring på hundarna? Skaffar man djur så får man ju räkna med att de kommer behöva vatrinärsvård.
    Även om det inte hade smittat andra hunden hade du nog varit tvungen att åka in, och nu med tanke på att det tydligen smittat med så är det inget alternativ att inte iaf kontakta vetrinären. Tänk på alla andra hundar dina annars smittar. Och nu kommer helgen med, tänk om de får besvär av ögonen.... nej, försök att få en tid idag! Förresten, inget som inte säger att de redan har bersvär, hundar visar ju väldigt sent att de har ont, dvs ska mycket till för att vi ska märka det.
    Lycka till!

• skorpionen80

Ring nu, det blir dyrare i helgen... Bättre att kolla upp det tidigt så man kan börja behandla i tid!

Det kanske inte alls blir dyrt, när vi åker in med katt för ögonproblem hamnar det under tusenlappen. Då har det varit vanliga infektioner.

• MaddeliB

Det är nog bara en vanlig ögoninflammation. Du kan prova skölja rent med ögonvatten som finns på apoteket (billigt) om du inte har eye care för hundar. Men annars kostar antibiotika droppar inte mycket att få utskrivet...
    Min ena hund hade det en vinter, det kostade väl vanlig undersökning plus 70 spänn för dropparna cirka.

Svar på tråden hund,rinade ögon