• Toker

Insmörjningsfråga med Inotyol?

Hej!

Ska man inte smörja in hela rumpan? Alltså ha salvan som ett skyddande lager även där det inte är rött? Eller ska man enbart ha salvan på området som är irriterat?

• Svar på tråden Insmörjningsfråga med Inotyol?
  • Nichth

jag har bara smörjt där det varit rött. inotyol är i särklass den bästa salva jag köpt för detta ändamål

• Julianna

Först och främst där det är rött - där ska man lägga på massvis med salva - ett tjockt lager. Sen kan man i förebyggande syfte smörja även lite utanför det röda.
    Jag använder Silonsalvan i förebyggande syfte (speciellt morgon och kväll) och sen Inotiolsalvan när han blir röd.

Kram

• Tillififf

Jag har smörjt på lite inotyol på Nea när hon blivit röd, det försvinner snabbt och funkar jättebra. Men jag smörjer endast om hon blir röd och då bara så att det täcker. Det räcker.

• melles mamma

jag skulle rkomendera att helt låta bli då den är med på snf lista över SÄMST produkter och kan vara skadlig för ditt barn....

• betsla

Jag måste faktiskt hålla med melles mamma. Skippa salvor in i det längsta... Jag vet inte om du ammar eller inte, men bröstmjölk funkar bra för röda rumpor.

• Kristina75

Inotyol är outstanding!! Kanon! Vår tjej ar aldrig varit röd i rumpan och vi smörjer på ett tunt lager morgon och kväll över blöjområdet.
    Närhonblev röd i halsvecken prövade vi potatismjöl, barnpuder, m.m. Inget hjälpte förrän vi brjade använda Inityol morgon och kväll även där.
    Mit tips är att använda Inityol i förebyggande syfte, INNAN han blir röd, över hela blöjområdet.

• melles mamma

kristina- oj vad tycker du om att den kan vara skadlig???

• limmelime

melles mamma: vad är snf?
    och på vilket sätt är den "sämst"?

jag provade ALLT på min dotter när hon va bebis, men inget funkade, inte bröstmjölk heller...
    men det gjorde inotyol! och så glad som ungen blev av att slippa detta hemska svidande, kliande i rumpan....

har ALDRIG hört något negativt om den, så därför e ja nyfiken...

• Baronessan

Jag tycker Inotyol är en helt UNDERBAR produkt och är det enda som hjälp på vår dotters röda rumpa!

Vi smörjer tunt när det blir rött och det röda försvinner till nästa blöjbyte. Tar det bara på det röda, inte i förebyggande syfte.

• Knyttet och K

Usch, att Inotyol var med på listan hade jag missat. Jag som smörjt Abbe med den några gånger Nu åker den def ut!

Svar på tråden Insmörjningsfråga med Inotyol?