• Fighter

Orbitrek ?

Är Orbitrek riktigt bra för att motionera ?

Jag har lite tid och har därför tänkt använda den på kvällarna för att jag inte hinner till gymmet.

Jag promenerar en hel del annars oxå men kan inte jogga pga knäskador.

Jag behöver verkligen bli av med fläsket, men är inte superrik och har inte lust att slänga ut pengar på ngt som inte fungerar särskilt bra.

• Svar på tråden Orbitrek ?
  • sussey

Vad jag har hört så är den jättebra i alla fall, får med lite mer än bara ben o så, och mindre slitage än om man springer. Mamma har en hemma och älskar den =)

• OoOoO

Jag och maken köpte en crosstrainer som är som en Orbitrek men istället med kvalitet. Vi ville inte lägga ner så mycket pengar men samtidigt så var vi ute efter kvalitet. Så vi läste noggrant igenom tester innan vi köpte och hittade tillslut Extreme fit ct 417 som kostade lite drygt två tusen på Team Sportia. Den var värd alla pengar. Har använt den från dag ett och den går mycket tyst och är skonsam mot lederna. Det märks att hela kroppen arbetar.

• Lotta71
    OoOoO skrev 2009-04-24 22:37:42 följande:
    Jag och maken köpte en crosstrainer som är som en Orbitrek men istället med kvalitet. Vi ville inte lägga ner så mycket pengar men samtidigt så var vi ute efter kvalitet. Så vi läste noggrant igenom tester innan vi köpte och hittade tillslut Extreme fit ct 417 som kostade lite drygt två tusen på Team Sportia. Den var värd alla pengar. Har använt den från dag ett och den går mycket tyst och är skonsam mot lederna. Det märks att hela kroppen arbetar.
    Orbitreken är värd pengarna, den är riktigt bra. Perfekt för den som har som du, lite tid att träna. Den tar hela kroppen, o den är JOBBIG Samtidigt mild för kroppen, inte som att tex jogga. Köp den!
  • CloudBerry the 1st

Crosstrainer eller orbitrek, same shit different name.

Den är iallfall hela klart bland den bästa träningsmaskin du kan använda för du tränar hela kroppen ordentligt. Jag har bestället en Casall ct som kommer nästa vecka.

Huvudsaken man har den stående tillgänglig så det bara är att hoppa upp på den när man suttit för länge framför datorn eller tvn. Jag kommer att ha min i tvrummet.

• Fighter

Låter bra, jag slår till !

• Liten men Klok

Tränas magen också eller är det bara ben och armar?

Svar på tråden Orbitrek ?