• Strawbaby

Ang. sidnr. i uppsats

Jag håller på att skriva mitt examensarbete och använder Word. De fyra första sidorna i uppsatsen ska vara utan sidnummer och det är alltså först sida 5 som ska vara numrerad. Hur löser jag det? Jag kan ju bara välja bort sidnummer på första sidan?

Handledaren berättade att man kan skriva två dokument och sedan scanna in dem och maila dem och bla bla...men det måste ju gå att lösa direkt i word i det aktuella dokumentet eller???

• Svar på tråden Ang. sidnr. i uppsats
  • Ugglans mor

jo det ska gå...
    Det har jag gjort flera gånger.. jag kommer bara inte ihåg hur.. Låt mig undersöka saken en stund,

• LindaJoo

Den här tråden ska jag följa för jag håller också på med det här..vet att det funkar att göra så, har bara inte hittat det. Vet bara hur man får bort sidnumret från framsidan.

• alltärredanupptagetju

Jag är så dålig på att förklara, men jag gör ett försök.

Man måste göra en avsnittsbrytning. Sedan kan man välja att ta bort sidfoten i det första avsnittet och formatera sidnumret i andra avsnittet så att numreringen börjar på 1....

Hoppas det gick att förstå något av det

• Strawbaby

Min man kanske förstår bättre Men då går det alltså, var det jag trodde. Vi ska prova...

• Alvi

Hej, hur har det gått? Har just skrivit klart en praktikrapport och bråkade som FAN med sidnumreringen förra gången, men nu gick det bra, för en klasskamrat har skrivit en utförlig förklaring av hur man gör. Är du fortfrarande nollad ikväll, säg till så kopierar jag in texten här!

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Strawbaby

Har inte kollat tråden på länge...har någon vecka kvar innan inlämning och jag har inte provat än...maken ska försöka, hoppas han lyckas!!!

Svar på tråden Ang. sidnr. i uppsats