• smultron78

Nyttig röra till bakad potatis?!

Jag å min sambo e inne på vår första nyttiga vecka nu å idag ska vi ha bakad potatis (utan smör) med ngn nyttig röra...

Ngn som har förslag på ngn god å nyttig röra...
    Har själv tänkt på keso, röd lök å kanske lite gurka men e öppen för MÅNGA förslag...

Wille´s & Nessa´s mamma
  • Svar på tråden Nyttig röra till bakad potatis?!
  • Bumblebina

Jag brukar blanda ihop keso, rödlöd, röd paprika och strimlad skinka. Krydda med det du vill. Jättegott!

• mosterYster

Räkor, dill, kesella 10% och lite lättmajo - voila, skagenrÖra light!

• skruttibangbang79

Jag brukar välja majs, gräddfil (välj nyttigare alternativ typ keso om man vill) o före jag blev vegetarian med strimlad skinka, nu väljer jag istället lite sallad lök o vitlök i såsen...jättegott!

• thatgirl

krasse är otroligt gott att krydda med till bakad potatis

• mosterYster

oj, hahaha skagenrÖra, såg kul ut! Glämde säga att det ska vara mycket räkor. Mer räkor än gegga.

Sen kom jag också på att blandningen musslor (burk), keso, vitlök, ingefära och tomat är jättegod! Låter skum, men jag var i himlen. Dessutom ökar både vitlök och ingefära förbränningen.

• Beckiz86

Kesella lätt, purjolök, fettfri majonnäs, strimlad kalkonbröst, majs och massor med vitpeppar

• Mumu

Min favvoröra, som går att göra både i en fetare variant och en smalare: Crabsticks tärnas smått och blandas med nån lättare fraiche (mini på 5% funkar bra), lite lättmajo eller kanske till och med fettfri. En burk röd caviar och lite salt och peppar så är det klart. Suuupergott just till bakad potatis!

Vill man göra den lite fetare så tar man gräddfil och fetare majonnäs, annars precis lika. Det är gott med mycket crabsticks i! En variant är också att hacka ner lite röd- eller schalottenlök.

Bäst just nu: Solblekt hår
  • smultron78

Oj vad gott allt lät=)
    Tycker jag e hungrig jämt nu när man börjat bli nyttigare...

FLER förslag!!

• sweetpea

Tonfisk på burk (filébitar i vatten), minifraiche, tomatpuré, curry, salt och peppar. Gott!

• hundpuss

Jag brukar aldrig göra röror då dom ofta blir feta o onyttiga. Vi kör istället på lite taco-inspirerat plcokfat med blandade grönsaker, majs och rödlök är ett måste! Även räkor eller ugnsstekt lax.
    Till grönsakerna har vi vanlig gräddfil med salt o peppar. Gott och inte så fettigt!

Svar på tråden Nyttig röra till bakad potatis?!