• Anonym (Lurad?Fattig?)

Vad gäller när man köpt konsertbiljetter på blocket och inte hinner få hem det?

Igår köpte jag två biljetter till en konsert som är ikväll. Han jag köpte av skickade dom igår och jag skulle få dom idag.
    Jag har inte och kommer inte enligt posten, att få dom idag. Dvs jag missar konserten.
    Hur löser jag och försäljaren det med pengarna då?
    Inte är det väl skäligt att behöva betala för dem ändå?
    Iaf inte hela beloppet?
    Hur gör jag?

Har ringt runt till diverse postkontor i stan och ingen hittar brevet.

Snacka om att jag är ledsen för att jag inte har hunnit få dem. Svårt att veta också om han har skickat det.
    Inser nu att det bästa hade varit rekommenderat brev eller liknande.

Tack för tips!

• Svar på tråden Vad gäller när man köpt konsertbiljetter på blocket och inte hinner få hem det?
  • Anonym (Ross)

Jag tror det blir svårt. Du har ju köpt biljetterna på "egen risk" och borde nog ha förstått att du kanske inte skulle hinna få dem. Om du inte heller velat ha dem skickade rekommenderat, så står du ju ganska chanslös, tyvärr.

Varför ska säljaren ge dig rabatterat pris, när du köpt dem och du visste när konserten var? Själv hade jag aldrig våga köpa biljetter som skulle bli skickade med posten dagen innan.

• Anonym (Lurad?Fattig?)

Jag har inte betalat än... Jag skulle skicka pengarna när jag fått biljetterna...

• Anonym

Trist. Har du betalat dom? Jag har lyckats bli lurad på blocket. jag köpte biljetter i god tro, betalade, men inga biljetter kom....
    Om du betalat innan så är du nog blåst ..*sorry* jag vet hur det känns.

Om du INTE betalat dom så måste du betala dom även om du får de med posten på måndag.. *tyvärr* Du visste ju att han skulle posta dom igår och ni har ju gjort ett "avtal".

Om du däremot inte betalat biljetterna ännu och inte får några biljetter så måste du självklart inte betala dom.

• Anonym (Ross)

Ja, så är det ju. Du ska betala när du får dem, oavsett när du får dem. Såvida du inte har ett avtal (som du kan visa upp) där du sagt att du bara betalar om biljetterna kommer idag.

Anonym skrev 2009-04-24 13:50:18 följande:
    Trist. Har du betalat dom? Jag har lyckats bli lurad på blocket. jag köpte biljetter i god tro, betalade, men inga biljetter kom.... Om du betalat innan så är du nog blåst ..*sorry* jag vet hur det känns. Om du INTE betalat dom så måste du betala dom även om du får de med posten på måndag.. *tyvärr* Du visste ju att han skulle posta dom igår och ni har ju gjort ett "avtal". Om du däremot inte betalat biljetterna ännu och inte får några biljetter så måste du självklart inte betala dom.
  • Anonym

då tycker jag att du skcikar tillbaka dom till säljaren, trist att de inte hann fram liksom.

• Anonym (Lurad?Fattig?)

Jo, misstänker att jag behöver betala. Dock var ju också säljaren medveten om detta och det känns som att han skulle stått för halva kostnaden iaf... Men jag vet inte.... Känns jättetrist iaf..

• Anonym (Ross)

Ja, skittråkigt. Vad var det för konsert? Var de dyra?
    Men samtidigt så kan ju inte säljaren lastas för att du var villig att chansa. Han/hon kanske lade ut biljetterna till försäljning så någon kunde komma och hämta dem. Om du inte hade köpt dem hade han/hon kunnat ge bort dem kanske, nu får ju inte säljaren någon glädje av dem heller.

Anonym (Lurad?Fattig?) skrev 2009-04-24 13:52:20 följande:

Jo, misstänker att jag behöver betala. Dock var ju också säljaren medveten om detta och det känns som att han skulle stått för halva kostnaden iaf... Men jag vet inte.... Känns jättetrist iaf..
  • Anonym

du ska betala när du får biljetterna. Inte hans fel att de inte hann fram i tid och du vet ju att det kan strula.

• Anonym (hmmm)

Jag kan ju tycka att säljaren har lite eget ansvar också om det är så att han lade biljetterna i postlådan efter angivna klockslag för senaste tömning. Han borde fattat att det tar ett extra dygn då och du missar konserten. Lade han på dem i tid så är det ju såklart svårare..

• Anonym (Ross)

Men hur ska TS kunna bevisa det?
    Dessutom så brukar man väl räkna med 3 dagar för ett brev att komma fram. Det var ju länge sedan posten fungerade så bra att brev kom fram nästa dag. Det är ju det som är skillnaden mellan A-post och B-post.

Anonym (hmmm) skrev 2009-04-24 13:57:20 följande:

Jag kan ju tycka att säljaren har lite eget ansvar också om det är så att han lade biljetterna i postlådan efter angivna klockslag för senaste tömning. Han borde fattat att det tar ett extra dygn då och du missar konserten. Lade han på dem i tid så är det ju såklart svårare..
Svar på tråden Vad gäller när man köpt konsertbiljetter på blocket och inte hinner få hem det?