• Frasse

Förskola i Linköping?

Jag och min familj kommer att flytta till Stolplyckan så småningom... Vi behöver tips på vilka förskolor som ligger i närheten och vilka som är bra respektive dåliga och varför.
    Snälla HJÄLP ;)

• Svar på tråden Förskola i Linköping?
  • petsod

Jag tror att föräldrakooperativet Giraffen ligger nära (uppe vid Ryttargårskyrkan) och de har ett gott ryckte vet jag.

Gå annars in på www.linkoping.se och vidare till barnomsorg så ser du vad som finns i ert område.

• tteessssaa

Föräldarkooperativet Ankan som ligger i tannefors i linköping rekommendear jag.
    Har själv jobbat där och dom har även egen kock som gör all mat från grunden.
    Föräldarkooperativet Villervalla är också jätte bra och ligger på T1 där jag också har jobbat i linköping.
    Maila mig för mer info.
    Mvh Terese

• petsod

Har tyvärr hört en hel del mindra bra saker om Ankan men det är ju så olika vad man tycker är viktigt.
    Sedan är det ju ganska långt bort från där ts ska bo.

• Frasse

Men vad hör Stolplyckan till för område? Svårt att kolla på kommunens hemsida om man inte ens vet det ;)

• Drakgrodan

Områden som gränsar till stolplyckan är Innerstaden, Garnisonen och T1, Tannefors är en bit ifrån (ej gångavstånd om man har bråttom på morgonen). På kommunens hemsida kan man se vad föräldrar har gett de olika områdena för betyg genom enkäter. Där finns också alla förskolor listade.

• piffan

Kan även jagf rekomendera föräldrakooperativet villervalla som ligger vid T1.Där går min son o vi är supernöjda.Men det gäller att ställa sig i kö i god tid,ganska många i kö.

• Frasse

Det finns ju hur många förskolor som helst i området... Inga som kan komma med åsikter och erfarenheter om de olika? Har inte tid att åka runt överallt... Väldigt viktigt att det blir bra nämligen!

• petsod
    Frasse skrev 2009-04-29 14:43:53 följande:
    Det finns ju hur många förskolor som helst i området... Inga som kan komma med åsikter och erfarenheter om de olika? Har inte tid att åka runt överallt... Väldigt viktigt att det blir bra nämligen!
    Det enda raka är nog ändå att du tar dig tid och åker runt för det är ju så olika vad man tycker är bra.
    Vi har ett antal kommunala fsk i närheten av där vi bor opch efter att ha besökt dem skulle jag aldrig sätta vår dotter där så det är svårt att råda någon annan om vad som är bra/mindre bra.
Svar på tråden Förskola i Linköping?