• blinkalilla

Har alla råd med en dyr barnvagn??

Jaaa..som frågan lyder.
    När jag läser genom de flesta trådarna så skrivs det så mycket om alla dessa barnvagnar som kostar många tusenlappar.
    Finns det inga som köper de billigare alternativen?
    Någon som kan tipsa om de bra och billiga barnvagnarna ?

• Svar på tråden Har alla råd med en dyr barnvagn??
  • miababia

vi köpte en från knorr vagn tyska e-bay kostade strax under 3000kr inklusive frakt.
    vi bytte när sonen var 1½ till en lite mindre vagn som kostade runt 700 på babypfroffsen.

• Birsen

jag kommer bästella teutonia från tyskland. mycket billigare än att köpa på butik här. man kan ju alltid kolla på blocket. där kan man hitta fina vagnar.

• Queen70

Nä, alla har verkligen inte råd, men med denna märkeshets som råder i samhället i stort så förköper sig folk på sånt de egentligen inte har råd med. Det är så larvigt så man får lust att spy. Själv skulle jag visserligen HA råd att köpa en flådig vagn om jag ville, men köpte en gammal brio från blocket för 1300 i ren jävla protest. Sen får folk fnysa bäst de vill de stackars dumma fåren.

• Zezana

Vi köpte en beg emmaljunga på blocket för 1200:- inkl. allt.. (liggdel, sittdel, åkpåse, fotsack osv osv) Är supernöjda med den..

Nu har vi precis köpt en billig (895 sulky för att lätt kunna ta med på semestern, då vi har två stora hundar oxå.. Än så länge verkar den bra, bortsett från att den börjat gnissla som sjutton, ska smörja med symaskinsolja & se om det blir bättre..

• briar

Jag har köpt begagnat alla gånger och spenderat ca tot 3000:-, har varit supernöjd med mina vagnar. Nu väntar jag dock tredje barnet och slog till på en ny...mest för att jag fick en del pengar över samt att jag har allt annat förutom just en syskonvagn. Sedan fick jag konsumtionsångest men den gick över snabbt haha:)

• blinkalilla

*pusst*
    vad skönt det känns att det finns vanligt folk som inte blir alldeles hysteriska och köper allt som kommer i deras väg bara för att de ska få barn.

Har funderat på begagnat eller något annat billigt som inte får en att gå i personlig konkurs.

• blinkalilla
    briar skrev 2009-04-24 16:01:01 följande:
    Sedan fick jag konsumtionsångest men den gick över snabbt haha:)
    Konsumtionsångest..hahahaha....helt klockrent.
    Det är just vad man får av att läsa och höra om alla dessa barnvagnar.
  • Sirendes

Jo jag, köper alltid begagnat om det är möjligt. Vår första: en Brio från 2000, 300 kr på blocket. Vår andra: en Emmaljunga City Cross/Crossway från 2005, 2 300 kr på blocket. Nu är vi ute och kollar varje dag efter syskonvagnen vi vill ha, svårt att få någon så man får vara ute i god tid och försöka hinna först någon gång, de billigaste eftertraktade begagnade vagnarna går verkligen som smör här i Sthlm..

• Tuxi

Vi köpte en beg vagn i början, bytte mot en ny vid halvåret, köpte en trehjuling quinny som sög bulle. Sålde första vagnen och trehjulingen. Köpte en Kronan sulky/sittvagn och sålde den andra liggvagnen. Men det var med första barnet, nu till kommande har jag lärt mig lite granna Beg är toppen men jag ska hålla mig till en och samma vagn

Svar på tråden Har alla råd med en dyr barnvagn??