Frisörer/tjejej hur lång tid tar det att slinga håret hos frisör? Tips och råd önskas!
Hej alla!
Jag behöver lite råd, det är lite "kris".
Jag har fått tid att slinga och klippa mitt hår på måndag klockan 09.00. Det som ska slingas är min utväxt då jag är fejkblond + att jag eventuellt vill lägga in någon slinga i någon annan färg om möjligt. Detta var frid och fröjd fram tills i eftermiddag..
Där jag jobbar så har det kommit en sak emellan så jag måste vara tillbaka på jobbet klockan 11, och det innebär att jag har 1 timme och 45 minuter på mig hos frisören att fixa detta. Så min fråga är till er frisörer, hinner frisören detta? Hur lång tid tar det för er? blonda slingor + klippning.
Jag får nämligen inte tag i min frisör, jag har aldrig gått hos henne innan så jag vet inte om hon är "snabb" eller inte, så jag kan inte fråga henne.
Jag tänker ha nytvättat torrt hår innan så det är fixat, och jag antar att folie slingor går fortast att göra? Jag har inte så långt hår, lite neranför öronen och det är inte så tjockt.
Tror ni att min frisör kan fixa det så jag hinner? Jag är så otroligt tacksam för svar även om inte ni kan veta hur lång tid det tar, men på ett ungefär?
Mvh
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-24 19:02
Skulle bara förtydliga att de som inte är frisörer få självklart också svara! Gärna erfarenheter hur lång tid de tog för er och få ert hår fixat etc. tack på förhand.