• Plåstret

Frisörer/tjejej hur lång tid tar det att slinga håret hos frisör? Tips och råd önskas!

Hej alla!
    Jag behöver lite råd, det är lite "kris".
    Jag har fått tid att slinga och klippa mitt hår på måndag klockan 09.00. Det som ska slingas är min utväxt då jag är fejkblond + att jag eventuellt vill lägga in någon slinga i någon annan färg om möjligt. Detta var frid och fröjd fram tills i eftermiddag..
    Där jag jobbar så har det kommit en sak emellan så jag måste vara tillbaka på jobbet klockan 11, och det innebär att jag har 1 timme och 45 minuter på mig hos frisören att fixa detta. Så min fråga är till er frisörer, hinner frisören detta? Hur lång tid tar det för er? blonda slingor + klippning.
    Jag får nämligen inte tag i min frisör, jag har aldrig gått hos henne innan så jag vet inte om hon är "snabb" eller inte, så jag kan inte fråga henne.
    Jag tänker ha nytvättat torrt hår innan så det är fixat, och jag antar att folie slingor går fortast att göra? Jag har inte så långt hår, lite neranför öronen och det är inte så tjockt.
    Tror ni att min frisör kan fixa det så jag hinner? Jag är så otroligt tacksam för svar även om inte ni kan veta hur lång tid det tar, men på ett ungefär?
    Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-24 19:02
    Skulle bara förtydliga att de som inte är frisörer få självklart också svara! Gärna erfarenheter hur lång tid de tog för er och få ert hår fixat etc. tack på förhand.

• Svar på tråden Frisörer/tjejej hur lång tid tar det att slinga håret hos frisör? Tips och råd önskas!
  • Fragrancee

Färgen fäster bättre när håret är lite smutsigt. Frisören tvättar ju ändå ditt hår när färgen sköljs ur. Om du bara ska göra utväxten borde det går relativt fort men det beror ju lite på hur snabb hon är också. Sen beror et ju också lite på hur mörk du själv är i utväxten? Mörkare hår tar längre tid att bleka.

Ska du lägga i massa slingor i olika nyanser är det ju bättre att du bokar en ny tid för det.

Jag tycker du ska säga till din frisör att du har lite bråttom så kan hon ju kanske skippa att styla och hålla på. Om du bara ska toppa håret så borde hon nog hinna. Men annars är det ju bara att boka ny tid!

Hoppas det blir bra :)

• Ariella

När jag klipper mig och gör folieslingor i 2 nyanser hos min frisör så tar det alltid runt 2,5 timmar. Så jag skulle nog säga att du får köra bara klippningen nu och bokar ny tid för slingor.

• Plåstret

Tackar för svaren! :)

Det känns ju som att jag inte kommer hinna. Surt!
    Men ska försöka ringa henne på morgonen då det verkar som hon har salongen "hemma" vid. så jag kanske får komma lite tidigare, om det ens är möjligt.

Men man borde väll inte behöva betala mer för att man tar slingningen en dag och klippningen en annan? det borde väll bli samma totalkostnad. Vad tror ni?

När jag har slingat håret innan hos frisören har nog blekningen varit i mellan 30-40 minuter skulle jag tippa.

Svar på tråden Frisörer/tjejej hur lång tid tar det att slinga håret hos frisör? Tips och råd önskas!