• Anonym

Abort på privatklinik !?

Kan man göra abort på en privat gynmottagning !?
    Är i v.12+4 i ett förhållande som jag inte tycker är särskilt bra, har funderat mycket fram och tillbaka och betämt mig för att inte stå där som ensamstående igen. Har varit ensam med mina barn nästan hela tiden och vet hur jobbigt det är. Vill absolut inte vara med samma sak igen...

• Svar på tråden Abort på privatklinik !?
  • Anonym

hej

ja du kan göra abort på privat klinik, har själv gjort de

• Anonym

Men ringer man till en privat gynmottagning då !?

• Anonym

Ja det är bara att ringa, det gjorde jag

• Anonym

Kan man göra abort eft vecka 12? Det är väl lite svårare då? Måste man inte ha ett intyg från någon då?

• Anonym

Måste fråga!?
    Varför gör du det inte på ett vanligt sjukhus? *nyfiken*..

• Anonym

Måste fråga!?
    Varför gör du det inte på ett vanligt sjukhus? *nyfiken*..

• Suzanna

Är det inte ända upp till v 14? Nä- jag har nog fel tror jag....

• MansonDust

Efter v 12 tror jag man måste ta tabletter som framkallar missfall, innan kan man välja mellan det & skrapning men efter v1 2 är den nog för stor eller nåt sånt..

• Anonym

Kan någon tipsa mig om vart jag ska ringa för privatklinik !?
    Hittade några privata gynmottagningar
    i telefonkatalogen men jag tror inte dom utför abort...

• HaltaLotta

är inte gränsen v 20 eller nåt? Man har ju möjligheten att ta ställning för abort efter det första UL som oftast sker i v 18........? Bara undrar......såg att ni disskuterat det lite.........

• Anonym

Man kan göra en medicinsk abort fram till vecka 8.
    Mellan v. 8 och v. 12 en kirurgisk abort.
    Efter v. 12 får man göra en sen abort, 2-stegsavbrytande där man först får tabletter och sedan får föda ut fostret. Ev. måste man skrapas efter det.
    Efter v. 18 är det socialstyrelsen som bestämmer om man får göra en abort eller ej. Det ska vara synnerliga skäl och efter v. 22 får inte aborter utföras.
    Med andra ord. Slösa inte bort någon tid om du tänker avbryta graviditeten utan ring på en gång. Om du väljer ett vanligt landstings sjukhus eller privatklinik är det upp till dig men se till att få en tid så fort som möjligt. Det blir bara jobbigare ju längre man väntar.

• Anonym

Man kan göra abort fram till v 18.

Fram till v 9= medecinsk abort
    9-14 skrapning
    14-18 två stegs abort

Svar på tråden Abort på privatklinik !?