• Anonym

svamp finns det nån huskur?

Någon som vet någon huskur mot svamp i iunderlivet? kliar ihjäl mig och apoteket är stängt. trodde jag skulle hinna dit efter jobbet men icke.
    har vivag hemma funkar det? och även en gammal canesten salva, fast på den har datumet gått ut

• Svar på tråden svamp finns det nån huskur?
  • redneck girl

filmjölk på en tampong.tills apoteket öppnar=)

• Pormoicheia

tycker mig ha hört att man kan ta fil elleer yoghurt.

Olivolja ska ju ha viss svamphämmande verkan också och jag har läst om dem som blivit av med sina besvär genom att börja tvätta sig med det.

Har dock själv aldrig haft svamp så jag vet inte hur det funkar...

• mamaciiita

Japp en tampong doppad i filmjölk, så brukar min mamma göra. Har dock aldrig provat det själv!

• Hicks

Äppelcidervinäger utspätt med vatten.
    Och LUFTA!!! Ha inte på dig byxor utan bara en kjol eller en handduk och sitt och "skreva" (man kan ju sitta under en filt eller nåt, så slipper din eventuella familj tycka att det känns lite obscent). Det hjälper i alla fall mot klådan, men jag tror att det motverkar svampen också (om de gillar när det är varmt och fuktigt så får man ta ifrån dem det).

Undvik receptfria medel, tycker jag, om du har känsligt underliv. Många upplever att det retar slemhinnorna och gör dig mer mottaglig för ytterligare infektioner. Om du orkar så rekommenderar jag att du låter det läka ut av sig självt.

• Anonym

klart man inte har något utav detta hemma. barnen sover så jag kan inte lämna dom och gå  å handla heller. Jaja blir väl att skreva då

Svar på tråden svamp finns det nån huskur?