• ettplustack

När en telefonförsäljare ringer till dig . . .

Hur får då säljaren dig nyfiken?
    Då jag ska börja jobba som telefonförsäljare av kalsonger och strumpor för herr undrar jag vad som får er att bli nyfikna (eller i alla fall att stanna kvar i telefonen) och vad säljare kan säga som är big no no?

Jag vet att många inte vill bli uppringda, anmäl er till nix för övrigt gör jag bara mitt jobb så hjälp mig att bli så bra som möjligt :)

• Svar på tråden När en telefonförsäljare ringer till dig . . .
  • La Lola

De får mig aldrig intresserad.
    För de får inte en chans att ens försöka pracka på mig något skit!

De hinner presentera sig, sen säger jag "jag är inte intresserad!" o lägger på luren.

Nix är vi med i förvörigt.
    O ändå så ringer det.

*mamma till Alma snart 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • grabbmamman linda

Här ringer ofta telefonförsäljare. Jag har inte ont av det alls.. men en del ringer försent! Efter 20 typ..

En del försäljare pratar alldeles för fort! Och jag uppfattar det som många blir sura om man inte vill ha deras vara..

• Itzumo

Jag kan väl säga att jag gillar trevliga typer i telefonen (har pratat med en hel del som var otrevliga), sen anser jag att man bara ska behöva säga nej 1 gång.. Men om du presenterar dig med entusiasm och sprid ett stort leende genom telefonen så skulle jag nog lyssna länge.. ;)

Sen är det ett BIG NO NO som vissa gör att bara läsa från papperet de har och skiter i att jag ska stå i luren å lyssna.. Lämnar inte ens mellanrum i meningarna så man får svara på frågor, säga nej eller som i mitt fall upplysa om att jag har nix.. ;)

• linjes

Här rings det glatt trots nix
    Dom hinner knappt presentera sig innan jag säger nej och lägger på luren..

• Gravid2008

Jag avskyr all försäljning över telefonen eller vid dörren. Har anmält mig till NIX men det är ju så många som har i sina avtal att de och deras samarbetspartners får kontakta en och sedan säljer de registret..

Nono är att fortsätta, inte ta nej utan kräva en förklaring.

Jag hade en telefonbokare för många år sedan och han fick en av de bästa NEJ tack jag har hört. Han ringde VD:n på ett medelstort bolag som lyssnade vänligt när han sålde in besöket när han var klar sa han, Det låter ju jätte intressant. Det måte vara jätte många som är intresserade. Min bokare kände vid det tillfället att han hade halva inne och säger uppetsat, JAAA. Då säger kunden, Vad bra, då har ju ni fullt upp och blir inte så ledsen om jag tackar nej!

• Marre79

Sorry.... här blir det alltid ett nej av kalsonger, p.g.a allt man hört om oseriösa företag av det slaget.

• Queen70

Stackare. Härhemma ringer det så ofta att jag inte ids vara trevlig längre utan bara säger hejdååå å slänger på luren.

Tror i mitt stilla sinne att det bara är människor som inte är vid sinna sinnens fulla bruk som köper kallingar på telefon, lågbegåvade, ensamma eller psykiskt sjuka som inte har kraften att stå emot säljsvadan.

Jag tycker det är hemskt med sånt där så mitt enda råd till dig är att försöka hitta nån annat jobb så snart som möjligt.

• Silverkatten06

Vi är med i NIX men det rings ändå hit mellan varven. Tycker riktigt illa om det! Hursomhelst, vissa är ju trevligare än andra om man säger så. Ogillar rejält de försäljare

* som inte frågar om de stör
    * som inte ger en chansen att säga att de stör direkt. De som läser en uppsats utan att ta en andningspaus. Då lägger jag bara på utan ett ord.
    * som börjar med att fråga "vilka ringer du med idag" eller liknande. Varför skulle jag vilja berätta om mina kontrakt för en främling?
    * som aldrig kommer till saken
    * som inte tar ett nej utan fortsätter tjata
    * som ifrågasätter varför man inte vill ha deras erbjudande
    * de som inte inser att det är de som gjort fel när de ringt ett NIX:at nummer och ber om ursäkt
    mm mm mm Kort sagt gillar jag nog bara de telefonförsäljare som inte ringer hit överhuvudtaget
    Man är inte dum i huvudet bara för att man är kort
  • ettplustack

Tack för era mycket varierande svar :) Jag var också tveksam till telefonförsäljning men då min sambo själv använder deras kalsoner (front) och jag är så nöjd med dem och min sambo också så klart så känner jag att jag kan stå för det :)

Men
    Inte ringa för sent
    Ha ett stort leende på läpparna
    Inte läsa innantill
    Inte prata för fort
    Acceptera ett nej

Och självklart får vi inte ens försöka sälja till någon som är med i nix och detta företag är ett av de mer seriösa som inte tolererar fula säljknep osv

• Queen70

Viktigast av allt är att fråga om man stör eller inte omedelbart när man ringer och inte inleda med nån jävla svada. Men har ni ens nån möjlighet att påverka vad ni säger. Tror de flesta har ett manus att gå efter, just för att man inte ska få chans att omedelbart säga att man inte har tid utan först måste lyssna på eländet.

ettplustack skrev 2009-04-24 21:11:59 följande:
    Tack för era mycket varierande svar :) Jag var också tveksam till telefonförsäljning men då min sambo själv använder deras kalsoner (front) och jag är så nöjd med dem och min sambo också så klart så känner jag att jag kan stå för det :) Men Inte ringa för sentHa ett stort leende på läpparna Inte läsa innantillInte prata för fortAcceptera ett nejOch självklart får vi inte ens försöka sälja till någon som är med i nix och detta företag är ett av de mer seriösa som inte tolererar fula säljknep osv
Svar på tråden När en telefonförsäljare ringer till dig . . .