• TantBus

när värktabletter inte fungerar...

Jag har en whiplash skada och nerv och muskelskador i axel och vänster arm efter en trafikolycka för en och en halv månad sen. Jag har fått utskrivet Alvedon, Tradil och Tradolan. Jag tog min dos för 2 timmar sen för att kunna sova, men den har inte hjälpt. Just nu har jag så j*vla ont att jag inte vet vad jag ska göra....
    Vågar jag ta fler??

• Svar på tråden när värktabletter inte fungerar...
  • Pucko Buffy

Ring sjukvårdsupplysningen, det hade jag gjort. Hjälper inte tabletterna behöver du kanske kollas upp igen.

• mina små kämpar
    TantBus skrev 2009-04-24 21:55:40 följande:
    Jag har en whiplash skada och nerv och muskelskador i axel och vänster arm efter en trafikolycka för en och en halv månad sen. Jag har fått utskrivet Alvedon, Tradil och Tradolan. Jag tog min dos för 2 timmar sen för att kunna sova, men den har inte hjälpt. Just nu har jag så j*vla ont att jag inte vet vad jag ska göra.... Vågar jag ta fler??
    tradolan är en stark tablett som visar sin effekt efter några tim, hur mycket utav den tog du?
  • Starborn

Hej!

Äter själv Tradolan och Alvedon pga svår smärta och får ta max två Tradolan tillsammans med två Alvedon fyra gånger per dag. Sen ska det gå minst fyra timmar mellan man tar igen. Så är det för mig ialla fall.
    Inte för att det fungerar så bra men jag kan för det mesta stå på benen om jag tar maxdos...

Prata med läkaren som skrivit ut tabletterna åt dig tycker jag.

• Maria40

Vissa tabletter går ju att "blanda" om man har väldigt ont. Jag vet inte hur just dina tabletter fungerar, men du kanske vet - eller kan få hjälp via sjukvårdsupplysningen?

• mina små kämpar
    Starborn skrev 2009-04-24 22:02:09 följande:
    Hej!Äter själv Tradolan och Alvedon pga svår smärta och får ta max två Tradolan tillsammans med två Alvedon fyra gånger per dag. Sen ska det gå minst fyra timmar mellan man tar igen. Så är det för mig ialla fall. Inte för att det fungerar så bra men jag kan för det mesta stå på benen om jag tar maxdos...Prata med läkaren som skrivit ut tabletterna åt dig tycker jag.
    mm det är ju lite olika beroende på vad läkaren skrivit ut jag äter 4 per dag som mängder med citodon, nackdelen med nervsmärtor är att det är nästan ingen medicin som hjälper
  • TantBus

tradolan 50mg max 3 ggr per dag tillsammans med alvedon OCH tradil.

har tagit en tradolan 50mg, en alvedon och en tradil. och jag har så ont att jag helst vill slita va mig armen,skulderbladet,axeln och halva ryggraden...

• Starborn

Känner igen det där med att vilja gnaga av en del kroppsdelar...
    Men du har ju tagit dosen du får ta så det är nog bara att bita ihop tills du får fylla på med mer tabletter. Inte roligt alls, jag vet...

• mina små kämpar
    TantBus skrev 2009-04-24 22:05:06 följande:
    tradolan 50mg max 3 ggr per dag tillsammans med alvedon OCH tradil.har tagit en tradolan 50mg, en alvedon och en tradil. och jag har så ont att jag helst vill slita va mig armen,skulderbladet,axeln och halva ryggraden...
    ok det är ju inte så mycket ändå. tycker du ska prata med din läkare, jag äter 400 mg om dagen. 2 morgon och 2 på kvällen jag har tradolan retard det funkar bra samt citodon, så du behöver nog en större dos eftersom detta inte hjälper dig
  • TantBus

mina små kämpar skrev 2009-04-24 22:07:47 följande:

ok det är ju inte så mycket ändå. tycker du ska prata med din läkare, jag äter 400 mg om dagen. 2 morgon och 2 på kvällen jag har tradolan retard det funkar bra samt citodon, så du behöver nog en större dos eftersom detta inte hjälper dig
    får ringa honom på måndag då..=/ usch... nu ska jag passa på och önska all världens jävla olycka till skiten som körde på mig.... *mutter*
    och vänta tills jag får ta fler tabletter....
  • Maria40

Men, om du har så jätteont kan du väl åka till akuten för att smärtstillande över helgen iaf. Förstår att det är jättesvårt att sova när värken bara mal och mal och mal. Hoppas du får hjälp.

• TantBus

har pratat med akuten nu och fått höra att jag bör sova. tack tack för dom visdomsorden. det förstår jag med..=) Men jag är välkommen in imorgon. Så nu får jag väl värma mig ett glas mjölk som jag fick rådet att göra...

Svar på tråden när värktabletter inte fungerar...