• Anonym (orolig)

Slem från ändtarmen

Hej! Måste börja med att berätta att detta kan ha lite äckel varning.

För 7,5 månader sedan fick jag och min sambo en underbar liten dotter. Som för så många andra drabbades jag av hemorrojder. De är inget jag direkt lider av nu. Jag köpte Xyloproct som supp och problemet försvann. Nu har jag märkt att dessa kommit tillbaka, men inte så dom stör. Nu väntar jag och min sambo vårat andra bar! Är i vecka 18.

Under en längre tid har jag haft slem i ändtarmen, märker de när jag torkar mig efter toalettbesök.

Någon som kan berätta vad detta beror på? Satt och läste lite och de mesta som kom upp handlade om Cancer!!! Jag är livrädd!

Någon mer som har samma problem som kan veta de beror på? Eller som har något svar alls?

• Svar på tråden Slem från ändtarmen
  • Anonym (vill ej skrämmas)

ja, slem i avföringen är ett symptom på cancer - men söker du för det NUUU så har du alla chanser att bli av med eländet, även om det värsta scenariot visar sig vara ditt.... man blir inte friskare av att sticka huvudet i sanden - även om jag också gärna gör det när jag inte orkar fejsa ngt jobbigt!

• Anonym (orolig)

Usch :( Jag som hade hoppats på att de kunde ha något med tidigare förlossning eller hemorrojder att göra :( Men dom sagt, lika bra att söka för de. Ska till BM om ca 5 veckor. Kanske bäst att kontakta läkare innan dess...

• Anonym

Har du några problem med magen?
    Jag har IBS och har ganska så mycket slem efter toalettbesök, i avföringen.

• Anonym (vill ej skrämmas)

Anonym (orolig) skrev 2009-04-24 22:57:56 följande:

Usch :( Jag som hade hoppats på att de kunde ha något med tidigare förlossning eller hemorrojder att göra :( Men dom sagt, lika bra att söka för de. Ska till BM om ca 5 veckor. Kanske bäst att kontakta läkare innan dess...
    - ja absolut, gör det - ju snabbare desto mindre oro och desto bätre prognos, om det nu är så illa....
  • pippimamman09

konstigt att ingen skrivit att det kan komma slem från ändtarmen när man har just hemorrojder.
    inget att oroa sig för mao.

• Anonym
    pippimamman09 skrev 2009-04-24 23:02:51 följande:
    konstigt att ingen skrivit att det kan komma slem från ändtarmen när man har just hemorrojder. inget att oroa sig för mao.
    Håller med kan bli så när man har hemorrojder
  • Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2009-04-24 23:01:13 följande:
    Har du några problem med magen? Jag har IBS och har ganska så mycket slem efter toalettbesök, i avföringen.
    Jag har nästan alltid haft problem för magen, är känslig när jag ibland äter vissa mjölkprodukter. Men så har jag varit i många år. Fick som skrivet en dotter för 7,5 månader sedan och nu väntar vi en liten till :) Så jag har ju gått gravid väldigt länge. Var 4 månader då jag inte var de. Under förra graviditeten var jag väldigt förstoppad. De hade väl mest med järtabl att göra. Men vad är IBS för något? Kan ju iofs söka, men hur testades du för de?

De här med slemmet har funnits i kanske 3 månader för mig.
  • Anonym

TS. Jag tycker inte du ska oroa dig för cancer. Det finns många andra sjukdomar och problem, särskilt om du har haft hemorojder.

• Anonym (orolig)
    pippimamman09 skrev 2009-04-24 23:02:51 följande:
    konstigt att ingen skrivit att det kan komma slem från ändtarmen när man har just hemorrojder. inget att oroa sig för mao.
    Eftersom mina har kommit tillbaka hoppas jag för allt att de är dom som orsakar problemet!
  • Anonym (undrar)

TS. Ta inte illa upp för min fråga, men är du säker på att slemmet kommer från ändtarmen? Det kan ju komma från slidan om du torkar dig "hela vägen" så att säga. Jag torkar mig från slidan och bakåt, då jag bajsar, eftersom jag även kissar vid det tillfället och då måste jag ju torka hela vägen.

Kanske är vanliga "slid" flytningar.
    Det ökar ju när man är gravid. Och det stämmer ju bra med tiden.

Svar på tråden Slem från ändtarmen