Han tror att jag ska bli gravid varje gång - och vågar inte ha sex!
Jag och min sambo har varit tillsammans i snart åtta år och har två barn ihop, men vi har väldigt sällan sex. Och problemet är inte att inte jag vill. Det är han som på allvar tror att jag ska bli gravid varje gång - trots att vi använder kondom samtidigt som han alltid drar ut innan det går för honom - och det gör honom livrädd.
Jag tycker att det känns på något sätt sårande att han är SÅ rädd för att jag ska bli med barn att han inte vill ha sex med mig. Jag menar, med våra försiktighetsåtgärder känns risken trots allt väldigt liten. Jag förstår att han upplever det som att han inte har kontroll om värsta tänkbara scenario blev verklighet men samtidigt blir jag ledsen över att han uppenbarligen tycker att det skulle vara så fruktansvärt om jag blev gravid med vårt barn att han hellre låter bli sex helt.
Varje gång jag mår lite dåligt, typ mår illa eller har ont i ryggen, får han ångest och tror att jag är gravid. Det spelar ingen roll om vi inte har haft sex runt ägglossning alls och det i praktiken är omöjligt att jag skulle kunna vara gravid - han går ändå runt och tror att jag är det.
Vad ska jag göra? Hur ska jag få honom att lita på preventivmedlen mer? Det hjälper inte att jag säger att jag kommer att äta dagen-efter-piller/göra abort om han vill det. Han litar inte på att jag verkligen skulle göra det om det hände.
Är så ledsen, känner mig totalt ratad.