• eynelly

Pierca ett oläkt hål nu ikväll?

Jag tog UT min "erl" piercing för 3 dagar sedan pga kraftig förkylning
    (ett smycke över näsbenet mellan ögonen),
    Och jag ska ta ett nytt hål på samma ställe på samma ärr, så snart jag bara kan men undrar lite över hur länge jag bör vänta?
    Helst vill jag ta om det redan i morgon bitti!!!!
    Jag har en liten liten skorpa på vardera sida och känner en liten liten knöl innanför där smycket har suttit.
    Kan jag ta om det i morgon bitti eller finns det någon "regel" på hur länge man bör vänta innan man tar om det?

Tacksam för svar så fort som möjligt eftersom tiden för ny håltagning finns bokad redan i morgon förmiddag för mig!

• Svar på tråden Pierca ett oläkt hål nu ikväll?
  • Anonym

ja hålet lär ju inte vara läkt helt så det skall väl gå bra.
    Det är väl detsamma som när man har hål i öronen.
    Har man inte haft i örhänge på några dagar/vecka så blir det som en skinnbit för hålet.
    Det är bara att ta ett örhänge och trycka igenom.

Antar att det gör samma sak på din piercing

• eynelly
    Anonym skrev 2009-04-24 23:21:58 följande:
    ja hålet lär ju inte vara läkt helt så det skall väl gå bra.Det är väl detsamma som när man har hål i öronen.Har man inte haft i örhänge på några dagar/vecka så blir det som en skinnbit för hålet.Det är bara att ta ett örhänge och trycka igenom.Antar att det gör samma sak på din piercing
    Men det gör väl ondare ändå att trycka igenom ett hål med en läkarstav, än att fixa ett nytt med en ny kanyl?
    eller vad tror du?
  • eynelly

puffar upp lite för fler svar...

• Anonym

man ska aldrig pierca sig precis där man hade hålet innan.

En piercare tar alltid förbi det, för det är inte bra att gå in genom samma ingång.

Sedan tycker jag även du ska vänta tills det läkt helt. innan du tar ett nytt.
    för att undvika en svår läkn. o ev infektion.

Tycker inte du ska försöka trycka igenom med en läkstav.
    ta hellre ett nytt med kanyl.

Gör du dina piercings sj eller du går till en riktig piercare ?

Svar på tråden Pierca ett oläkt hål nu ikväll?