• Hexx

Hur ska jag göra för att sluta hosta????

Är det någon som vet ett bra sätt att få slut på idiothosta???
    Varken jag eller sambon får någon sömn!!!! Och betyder vita fläckar i halsen alltid att man måste gå till doktorn och få penicilin????

Jobbigt....

• Svar på tråden Hur ska jag göra för att sluta hosta????
  • Ajsen

hejsan!

Nu e jag ingen läkare men..vita fläckar i halsen...tyder inte det på någon infektion eller något liknande, låter inte bra? Kanske halsfluss på gång, väderomslagen gör juh att vi blir känsligare...

Ring sjukvårdsupplysningen i din region o rådfråga...det är mitt tips...

• Siiri

Vita fläckar i halsen tyder ofta på streptokockinfektion. Det kan vara angina tonsillaris (halsfluss) och för det behövs antibiotika. Har själv haft angina flera gånger, antibiotika brukar hjälpa snabbt. Gå och ta ett svalgprov, svaret brukar komma nästa dag.

Hoppas ni blir friska snart!

• Themis

Du ska nog kolla upp det där, kanske behövs antibiotika.

Hostmedicin är för övrigt mitt enda undantag fast jag av princip inte tar medicin om det inte är absolut nödvändigt.

Förutsatt att du nu är hemma sjuk och inte jobbar med tunga fordon eller gör hjärntransplantationer trots din sjukdom: Be om en flaska Cocillana Etyfin. Morfinsläktingen tar bort hostreflexen så man sover bättre och halsen läker ihop fortare, finns ingen anledning att lida och låta hela familjen lida också.

Alla äldre svagare hostmediciner är i princip blask som inte gör någon nytta. Det har
    t o m ifrågasatts av bl a danska läkemedelsverket att man ens ska få sälja dem, pga att effekten inte är tillräckligt bevisad enligt dagens krav på medicinsk effekt.

• Hexx

Men... kan man ta cocilana när man är gravid????? Låter konstigt.
    Ska åka och ta ett svalgprov idag.

• desi

jag hade oxå sånna vita fläckar även när jag inte hade halsfluss.. men har ju alltid haft problem me mina mandlar .
    Fast nu har jag vart utan dom i 1 vecka o det e underbart fast fy .. det gör fruktansvärt ont men nåt jag kommer va nöjd för sen .
    O nej alltså dom vita fläckarna behöver inte betyda att det e halsfluss på g..

kram dea

Svar på tråden Hur ska jag göra för att sluta hosta????