• Maadeleine

Jobbigt att vara gravid!!!

Hej!

Jag vet det låter hemskt, Men ja orkar fasen inte med detta snart längre...
    Är bara i vecka 26 snart... Men det känns som att man inte har nått liv längre, kan inte gå mera än 10minuter så har man så ont i höft,korsrygg,magen så man vill gråta!! Är det bara ja som tycker det känns så drygt!? Älskar att vara gravid när man kan vara normal eller va man ska säga men det blir väl bara värre.. Killen han får stå ut, känns som en jävla bitch!! Depp depp lepp

• Svar på tråden Jobbigt att vara gravid!!!
  • Moa och Olivers mamma

Det som är så mysigt att vara gravid.

• mi07va

Visst kan det vara jobbigt, det hade jag i hela 8 månader MEN TRO MIG det är värt det när du får ditt lilla bebis i din famn, då glömmer du allt det jobbiga!!!
    Grattis till bebisen i magen och lycka till!!!

• MyggaMygg

Hehe ve hur det känns ts.
    Jag är i v 34 och känner mig urless. Ont i hela kroppen,dödens trött och är som levande död om dagarna,vaknar flera ggr om natten för man inte kan ligga bekvämt/gör ont/måste kissa/halsbränna/värme osv.
    Rent pissigt att ha det så där. Längtrar sååå tills pojken vill komma ut men bara för man plågas nu så skulle det inte förvåna mig ett skvatt om amn gick över tiden också

Kilalr dom har det bra dom. Dom lägger bara in "fröet" och sen har dom gjort sitt men vi får gå med alla krämpor osv

• Moa och Olivers mamma

Jag tycker folk gnäller lite mycket.. var glada att ni ska få ett barn istället. Man får räkna med lite krämpor faktiskt.

• Maadeleine
    Moa och Olivers mamma skrev 2009-04-25 12:21:22 följande:
    Jag tycker folk gnäller lite mycket.. var glada att ni ska få ett barn istället. Man får räkna med lite krämpor faktiskt.
    Vadå gnäller för mycket? Alla har olika graviditet! Klart som fasen att man är dödsglad för att man har gåvan att bli gravid, men det känns fasen inte kul när man har så jävla ont rent sakt, att man fan inte ens kan gå..
  • MollyD79

Ja vet vad du menar självklart är man jätte glad för knyttet där inne, men det är fan så jobbigt när man nästan börjar gråta för att det gör så ont att gå. Ingen verkar fatta heller man får höra hurtiga komentarer om att graviditet inte är en sjukdom.

Men vissa dagar gör det så jäkla ont, igår var det jobbigt att gå från soffan till toan och ingen av mina vänner ville sitta inne för det var så fint väder....-Det var jätte kul att sitta här själv!!

Det var skönt att få skriva det här känns lite bättre nu;)

Hoppas det känns bättre för dig snart med

• tvilling77

Tycker oxå att det är en onödig kommentar! klart att alla är glada att man kan bli gravid men ALLA behöver faktiskt inte tycka att det är så jävla underbart att vara gravid...alla är inte stöpta i samma form. jag tycker inte alls om att vara gravid på grund av foglossningsproblem, det förändrar ju helt mitt sätt att vara...från att vara en väldigt aktiv person till att vara en som måste "titta på" när andra gör saker...
  • MollyD79

Ja det var faktiskt först gången här jag sa det till någon annan har hållt käft och vart glads och nöjd hela tiden (är inte den som gnäller i första taget)...men ibland är det tufft att vara så jäkla stark. Du kanske inte har lidigt av ischas och rejäla foglossningar -Grattis till dig i såfall!
  • Moa och Olivers mamma
    MollyD79 skrev 2009-04-25 12:39:12 följande:
    Moa och Olivers mamma skrev 2009-04-25 12:21:22 följande: Ja det var faktiskt först gången här jag sa det till någon annan har hållt käft och vart glads och nöjd hela tiden (är inte den som gnäller i första taget)...men ibland är det tufft att vara så jäkla stark. Du kanske inte har lidigt av ischas och rejäla foglossningar -Grattis till dig i såfall!
    Jo har haft problem med det, mycket, men tycker det är värt det.
  • Maadeleine

Ja alltså ja kan tänka mej hur det kommer vara om några veckor då.. Blir ju bara värre alltså!! Känns inte kul som sakt att sitta hemma själv när alla andra myser ut i det fina vädret.. Va på stan idag gick på en affär så va det kört! Va bara att åka hem.. KUL!!
    Sa till killen det enda han behöver höra är gnäll från mej, så han ska vara grymt glad han slipper det andra.. Har haft ont den vecka 14 så det är förens nu sista två veckorna man börja gnälla rejält..

Svar på tråden Jobbigt att vara gravid!!!