• sesssan

Vilken solskyddsfaktor??

Vilken grad solskyddsfaktor köper ni till era 2 åringar ni när värmen verkar ha kommit? Vilkert märke?

• Svar på tråden Vilken solskyddsfaktor??
  • miababia

funderar på samma sak. vi har inte köpt än men märks ju att det snart är dags

• Lilla Skrot

Jag har köpt spf 30 på Apoteket.

• m med tre stjärnor

dr hauschkas spf 30 på hälsokosten.
    Blev arg på apoteket för ett par år sedan när jag på ett apotek blev rekommenderad ett märke för att på nästa apotek bli ifrågasatt om jag öht tyckte om mitt barn för just det märket var farligt för barn....
    Bamse har dessutom mina barn (och flera andra) reagerat starkt emot så jag undrar vad det är i den, läste någonstans att den blivit förbjuden pga zinkoxiden?

• saris2008

Ville Mor skrev 2009-04-25 15:34:47 följande:

Vi köpte garnier, sen som blev 2:a i testet. Om den är bra eller dålig vet jag inte, vi smörjer han när han är ute och solen skiner, färg får han i ansiktet men han har inte bränt sig.
  • Mar79ia

testfakta.se så är Garnier, Ambre Solaire Kids solskyddsfaktor 30, bäst i test. Så den blir det troligen att köpa till sonen och smörja med.

• Mar79ia

Oj, jag läste inte hela frågan i TS... vår son är "bara" 13 månader.

• EmmaKlemma

Var på Lanzarote förra veckan, hade ICAs egna märke spray flaska faktor 30. Funkade superbra för vår dotter

Svar på tråden Vilken solskyddsfaktor??