• Anonym (Öken)

Kåt men inte våt - varför???!!!!

Jag blir galen!! Har sista året (??) märkt att jag nästan aldrig längre blir våt när vi ska ha sex. Jag vill verkligen ha sex, är sugen/kåt/avslappnad/kär - ja allt som man "ska" vara. Ändå... torrt!!

Varför? Känns jättetråkigt eftersom det känns som om sambon tror man ställer upp fast man inte vill. Tilläggas bör väl att han aldrig gnällt om detta, utan vi kletar på silikonglid eller nåt annat halt och så funkar det ändå. Men känslan för mig är jättetrist, jag känner mig "gammal" om ni förstår. Är ju bara 32 snart och ska väl ändå inte redan ha torra slemhinnor? Jag vill känna mig våt och hal utan produkter, precis som förr.

Någon som varit med om samma sak och som lyckats bli kvitt problemet? Hur?

• Svar på tråden Kåt men inte våt - varför???!!!!
  • Anonym (:))

Kan vara något psykiskt.

• Anonym (tvärtom)

antagligen nåt hormonellt. äter du p-piller, ammar eller är gravid? det kan vara en anledning.

för mig blev det precis tvärtom efter jag fått barn, jag är alldeles för våt. inte särskilt kul att det är för mkt friktion heller, tyvärr kan man inte göra nåt för att ändra det.

• Anonym (M)

Vet inte vad det beror på just, men kan säga att jag upplevt samma sak.
    Också tvärtom, att jag KÄNT mig jättetorr, men när handen varit där så är det plaskvått.... skumt....

Men jag förstår känslan av att man VILL VILL VILL och kroppen vägrar. Snopet värre.

För min del har jag ibland tänkt att jag kanske ska dricka mer, att jag har vätskebrist "rent allmänt" eller att jag är trött eller så......

• Anonym

Vet inte varför men har hört från fler att dom inte blir våta och måste köra med glidmedel. Har funderat på att köpa lite själv, vilket är bäst? vatten eller silikon?

Hoppas det blir bättre TS.

• Anonym

Har du fått som andra säger nya p-piller, en ny hormon spiral eller liknade? Då kan man var kåt utan att bli blöt. Jag har hormonspiral och vi måste använda glidmedel för jag blir inte blöt.

• Anonym (samma här)

Här är en "torris" till. Jag kan verkligen va skitkåt men ändå torr. Jag har nu köpt glidmedel, det känns inte bra utan. Hoppas det ska hjälpa. Såhär va de inte förr.

• Anonym (Öken)

Jag äter inga p-piller och använder inget preventivmedel alls. Är inte gravid och ammar inte.

Detta är ju hopplöst

Till dig som frågade om glidmedel: Silikon är uteslutande bäst! Vattenbaserat torkar in direkt och ger inget skönt glid, silikon är mer som ens eget "glid" ;)

• Anonym

Du kan ju gå till gynekolog/MVC och kolla läget, det kan ju vara så att det beror på att något är fel.

För mig blev det på detta viset efter att jag ätit p-piller i några år, så det kan ju vara dina naturliga hormoner som påverkar. För mig hjälpte mer fysiskt förspel, alltså att min sambo fick smeka mig en längre stund så att kroppen hann ikapp huvudet!

• Anonym (Öken)

Ja, jag får kanske ta kontakt med en gynekolog... Det kanske ligger rent hormonellt, vad vet jag :o)

Tack för alla svar iaf!

• Anonym (uppgiven)

jag blev så efter min förra grav. har väntat att det skall ge med sig då det ALDRIG varit ett problem förut. mn nu har det gått 2,5år, och fortfarande öken......

vi har underbart förspel och jag kan vara hur upphetsad som helst, men det är öken där nere. jag känner att det är sååååå trist, det funkar ju inte längre med en oplanerad snabbis, utan glidmedel skulle det vara helt omöjligt att genomföra något alls längre.

• Anonym (Öken)

Anonym (uppgiven) skrev 2009-04-26 19:13:34 följande:

jag blev så efter min förra grav. har väntat att det skall ge med sig då det ALDRIG varit ett problem förut. mn nu har det gått 2,5år, och fortfarande öken......vi har underbart förspel och jag kan vara hur upphetsad som helst, men det är öken där nere. jag känner att det är sååååå trist, det funkar ju inte längre med en oplanerad snabbis, utan glidmedel skulle det vara helt omöjligt att genomföra något alls längre.
    Ja det är verkligen dötrist, man kan ju liksom inte "knöka" in den om man blir sugen på en oplanerad snabbis nånstans. Men jag har turen att det "kommer igång" om man bara kör på en liten stund. Fast det e ju rätt oskönt innan det blivit vått, både för mig och för sambon
  • Anonym (huvva!)

har samma problem, inte alltid men ofta.. förut var det helt tvärtom, inget problem alls, nästan för mkt.. men nu efter att jag gjort abort för 2,5 månad sedan så blir jag inte alls våt nästan.. och äter iförsig p-piller så kan ju vara det. men det är ju jätte tråkigt, för min pojkvän tror ju att man inte attraheras av honom osv.. as trist! jag hatar p-piller :P för mig har de ha förstört mycket, t-ex humöret, oregelbunden mens, den kan komma när som helst en dag hit och dit oxå nu kan jag inte bli våt längre!! näe, de blir till att lägga p-pillren åt sidan för min del :P

• eran

Hej!

Jag har precis samma problem som du.
    Är sugen/kåt men blir inte våt :(
    Min sambo börjar ju nu tro att jag inte alls tänder på honom längre.
    Har det förbättras för dig, isf hur?

HJÄLP! 

Svar på tråden Kåt men inte våt - varför???!!!!