Visar ni er nakna framför era barn?
Ja, vad anser ni om den frågan?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-25 18:23
ÅLDER ska det ju vara

Ja, vad anser ni om den frågan?
Jag gör det (självklart?!) nu när min son bara är 22 månader. Kommer nog göra det fram till en viss ålder, vet inte exakt vilken men någon gång mellan låg- och mellanstadieåldern, minns att jag själv började tycka att det kändes lite äcklande att se min egen pappa naken när jag började närma mig puberteten, kanske runt 11-års-åldern.
Ja.
Jag svarade självklart. Men när jag tänker efter så känns det kanske inte helt självklart när sonen är 15, 20, 30 eller så. Min son är bara drygt tre och jag har aldrig ens reflekterat över att jag skulle behöva skyla mig. Jag utgår från att han förr eller senare kommer att uttrycka en åsikt, be mig att inte skutta runt naken och då kommer jag respektera det och låta honom slippa se det. (Fast i regel är jag bara naken i badrummet och i sovrummet och på vägen där emellan.)
puffar
fler svar och motivatoner till svaren
ja, jag är uppvuxen att nakenhet är nått naturligt och inte konstigt
Jag har sett bägge mina föräldrar nakna även om som vuxen
Tänkte svara första, eftersom det för tillfället är självklart för mig, men så är hon bara 1½ år. Men jag menar, sen när hon blir äldre skulle det nog inte kännas lika självklart. Så jag svarade upp till en viss ålder, svårt att säga nu men som tidigare sagts, kanske låg- mellanstadiet typ.
Fast nu när jag tänker efter ytterligare, tex i omklädningsrum, badhus m.m. så visar man sig ju alltid ändå (dvs om man har ett barn av samma kön) så jag vettetusan vad man skulle ha röstat egentligen.. då visar man sig ju naken för alla i omklädningsrummet liksom, inklusive dottern
Ja, vid någon ålder kommer hon säkert tycka att jag är pinsam om jag kliver omkring naken i lägenheten, men eftersom jag har en dotter kommer hon ju säkert se mig naken i omklädningsrummet till badhuset och så ungefär hela livet.
hehe, nu tänkte jag inte ens på omklädningsrum...tänkte mest hemma på morgnar, kvällar, efter/innan dusch osv.
Japp, när jag kliver ur duschen. Men han är bara 11 månader.
så länge de inte låter mig vara ifred i badrummet får de stå ut med åsynen av min nakna kropp.