• Anonym (*undr­ar*)
    Äldre 25 Apr 21:43
    83644 visningar
    13 svar
    13
    83644

    Paraflex???

    Skulle ni tycka det var okej för en fd drogmissbrukare att äta en medicin som heter Paraflex utan problem?

  • Svar på tråden Paraflex???
  • Anonym (*undr­ar*) Trådstartaren
    Äldre 25 Apr 21:53
    #1

    *puffar*

  • Anonym
    Äldre 25 Apr 21:58
    #2

    Varför inte? Det är muskelavslappnande men ingen risk för tillvänjning.

  • Anonym
    Äldre 25 Apr 21:59
    #3

    Jag har missbrukat tidigare och äter Paraflex titt som tätt då jag ofta har  problem med muskler i nacke och rygg.

  • Anonym (har den själv)
    Äldre 25 Apr 22:00
    #4

    hej. jag har paraflex jag sedan ca ½ år. Paraflex är en muskelavslappnande medicin med vad jag vet inga "beroendeframkallande" ämnen i sig. jag har ätit värktabletter i många år för huvudvärk och har nu paraflex 2*3/dygn. av andra mediciner jag haft har jag kunnat känt att jag mått "annorlunda" efter att tagit dom men med paraflex känner jag ingen skillnad alls. det enda jag märkt är att jag inte är lika spänd i nacken som innan o det antar jag beror på paraflex.  jag skulle inte tro att en missbrukare kan "gå igång" på paraflex, men de kanske beror på vad för missbruk det har varit fråga om tidigare. 

  • Anonym (*undr­ar*) Trådstartaren
    Äldre 26 Apr 18:46
    #5

    Han har missbrukat det allra mesta. Men han harsjälv sagt att det iinte ska vara nån fara. Jag ville bara dubbelkolla lite.. :)

  • aggexa
    Äldre 26 Apr 18:56
    #6

    Nej det är inte ok.
    Paraflex är inte bara muskelavslappnande, det suddar även ut omdömet.
    Frågan är om du vill ha en frisk person eller en drogmissbrukare, det kan bara du svara på.

    Anonym (*undrar*) skrev 2009-04-25 21:43:32 följande:


    Skulle ni tycka det var okej för en fd drogmissbrukare att äta en medicin som heter Paraflex utan problem?
  • Anonym (*undr­ar*) Trådstartaren
    Äldre 26 Apr 18:58
    #7
    aggexa skrev 2009-04-26 18:56:02 följande:
    Nej det är inte ok.Paraflex är inte bara muskelavslappnande, det suddar även ut omdömet.Frågan är om du vill ha en frisk person eller en drogmissbrukare, det kan bara du svara på.Anonym (*undrar*) skrev 2009-04-25 21:43:32 följande:
    Hur menar du nu? Frisk?

    Han har giltiga orsaker el hur man ska säga till att behöva.
  • Äldre 26 Apr 19:05
    #8

    Paraflex är vällllldigt farligt i sammband med alkohol så när min sambo bad om någon annan medicin för hans rygg tyckte läkarna att det var jättebra

  • Anonym (Lugnt­)
    Äldre 26 Apr 19:48
    #9

    Jag tror att du förväxlar Paraflex med Paraflex comp som inte finns längre. Paraflex comp innehöll dextropropoxifen som tillhör gruppen opioider och är narkotiklassat.
    Den Paraflex som finns nu innehåller INTE dextropropoxifen och utan bara klorzoxazon som är muskelavslappnande. Det enda som händer är att du blir trött och medicinen är inte beroendeframkallande så det är knappast något en f.d. missbrukare skulle trippa på.

  • Äldre 26 Apr 20:22
    #10

    Anonym (Lugnt) skrev 2009-04-26 19:48:51 följande:


    Jag tror att du förväxlar Paraflex med Paraflex comp som inte finns längre. Paraflex comp innehöll dextropropoxifen som tillhör gruppen opioider och är narkotiklassat.Den Paraflex som finns nu innehåller INTE dextropropoxifen och utan bara klorzoxazon som är muskelavslappnande. Det enda som händer är att du blir trött och medicinen är inte beroendeframkallande så det är knappast något en f.d. missbrukare skulle trippa på.
    Jaha ja det var så min sambos hette :)
  • Anonym (Lugnt­)
    Äldre 26 Apr 21:24
    #11

    Baby star, menar du Paraflex comp?
    Den Paraflex som finns nu ska man inte heller ta samtidigt med alkohol, det är tydligen farligt, men det gäller ju nästan alla mediciner.
    Man blir inte påverkad av Paraflex mer än att man blir pömsig. Jag känner mig precis som vanligt förutom att jag blir trött. Vanlig Paraflex har ingen effekt på omdömet men Paraflex comp kan mycket väl ha haft det.
    Jag fick Paraflex mot muskelspänningar och det är ju vanligt att man får det vid t.ex. ryggskott.
    Jag tror alltså inte att TS behöver vara orolig.

  • Anonym (Lugnt­)
    Äldre 26 Apr 21:26
    #12

    Jag menade förstås "narkotikaklassat" i mitt första inlägg. Skrev ihop lite där.

  • Äldre 20 Jul 18:57
    #13

    Tidigare drog problem plus att jag utreder adhd, ringde dom och dom svarade att är det inte comp så är den oklassad och ofarlig om den doseras enligt burken som är 2 åt gången var 4e timme a max 9st per dygn vilket inte ska behövas.

    Låter som att många tycker missbrukar problem är så smutsigt men det blir ju som ett handikapp och alla har rätt till vård och medeciner, tror inte läkarna inte har koll, dom pratar fortfarande om cannabis trots att jag inte har haft problem på många år dom frågar jag svarar att jag är ren å inga problem där.

Svar på tråden Paraflex???