• BlommyNess12

Pirat-outfit till maskerad?

Någon som har några tips på hur man klär sig som en pirat till maskerad?

Har redan tänkt ha en mörkgrön bandana, tova till håret och fläta in fjädrar och pärlor, men resten vet jag inte vad jag ska göra! Har ett par stövlar som kan gå hem som "piratskor".

Får gärna vara något lätt man kan fixa hemma, men gärna tips på budget-plagg från typ HM eller liknande man kan köpa. (Vill ju inte lägga ut en förmögenhet på en klädsel jag kommer använda typ 1 gång)

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Pirat-outfit till maskerad?
  • Höströd

Har du en gammal topp du kan riva av ärmarna på...

• BlommyNess12
    Höströd skrev 2009-04-26 01:04:26 följande:
    Har du en gammal topp du kan riva av ärmarna på...
    Ja det vore kanske något, ska gräva i garderoben och se
  • Dinturiel

Kolla pirates of the carabean filmerna

• BlommyNess12
    Dinturiel skrev 2009-04-26 09:55:28 följande:
    Kolla pirates of the carabean filmerna
    Haha dom har jag sett Vart tror du jag fick idén om pärlorna och fjädrarna i håret? Jaaack Sparrow, mjjau.
  • frecklefart90

Korsett över en luftig blus med puffärmar hade ju varit det ultimata, men det skulle ju vara billigt också {#lang_emotions_wink}
    *funderar*

• Dinturiel
    BlommyNess12 skrev 2009-04-26 18:14:38 följande:
    Haha dom har jag sett Vart tror du jag fick idén om pärlorna och fjädrarna i håret? Jaaack Sparrow, mjjau.
    Haha ja, det är nog en av Depp's sexigaste roller
  • Dinturiel

Förövrigt kan man få tag på billiga korsetter på ebay. Kanske på tradera också.

• BlommyNess12
    Dinturiel skrev 2009-04-26 18:29:20 följande:
    Förövrigt kan man få tag på billiga korsetter på ebay. Kanske på tradera också.
    Okej jag ska kolla där tror jag.. Jag måste få dom innan torsdag i så fall bara, vilket kan bli lite problem då
  • Dinturiel
    BlommyNess12 skrev 2009-04-26 20:12:55 följande:
    Okej jag ska kolla där tror jag.. Jag måste få dom innan torsdag i så fall bara, vilket kan bli lite problem då
    Det beror ju på lite vart du köper från och om du väljer buy now eller budar.
  • BlommyNess12
    Dinturiel skrev 2009-04-26 21:15:59 följande:
    Det beror ju på lite vart du köper från och om du väljer buy now eller budar.
    Jag budade hem en, och kontaktade säljaren för att se om jag kanske kan lyckas få betala högsta prioritet inom posten. Så vi får väl se
Svar på tråden Pirat-outfit till maskerad?