Maria40 skrev 2009-04-26 10:09:50 följande:
Jag upptäckte det genom att jag alltid fick ont i huvudet på jobbet efter lunch. Då gick jag och kollade synen, trodde jag behövde terminalglasögon - men nej, det var "vanliga" glasögon jag skulle ha.Först hade jag bara svaga glasögon, men så småningom behövde jag olika vid läsning och när jag såg på långt håll. Så nu har jag glasögon med olika synfält (och inbyggda solglas mm). Det funkar jättebra.
Ah ok. Grejen är den att när jag gick på högstadiet upplevde jag världens huvuvärk för att min syn ansträngdes när jag skulle läsa av tavlan.
Deras dom var att min syn var för bra och fick glasögon för att dämpa den lite om man säger så. Några år senare gjorde jag en ny undersökning och de sa igen att jag hade perfekt syn. så jag behövde inte ens glasögon jag fick då.
NU har jag börjat uppleva att texten i datorn ser suddig ut. Jag får nästan gnugga ögonen för att se texten och den suddigheten typ försvinna, fast den försvinner inte riktigt.
Huvuvärken har jag eller migrän, vilket jag lider av ändå. Men inte så att jag kan tycka att det är synes fel att jag får ont i huvudet.
Jag har börjat kisa oxå när jag ska läsa från tv, tex text-tv.
Så frågan är MÅSte den huvudäkren vara där för att det ska vara ett synfel liksom?
Ska ringa opitke ri mon och fråga om jag får en tid för koll, man blir ju lite orolig nu för synen blää